och sedan svarade han självIntresset för pellets minskar????????????
Vad bygger du denna slutsats på?NEJ det gör det inte.
Utan att göra anspråk på sanningen, kan jag berätta att en del av mina vänner och bekanta strukit pellets som alternativ, beroende på prisutvecklingen det senaste året. Dessa personer hade inte kommit så långt i planeringen att kontakt tagits med leverantörer etc. och därför är dom ju inte kända hos ”pellets organisationen”. Det blir ju lite av atlantångare över det hela, eftersom man inte installerar pellets ”över en natt”.
WB skriver vidare:
javisst, helt klart är det så, men bromsa då inte detta genom att vara så näriga, för det är så jag upplever pellets branschen just nu.Pellets är på väg att bli en betydande energi- och uppvärmningskälla
Och sen får vi pelletseldare ”en känga” för säkerhetsskull också:
(Jag läser Vill som Vi)PS. Jag blir lite besviken på er när ni inte följer övrig prisutveckling på energi utan får fullständigt spader så fort pelletspriset går upp. Vill ligger fortfarande bra under andra alternativ.
Det är ju uppenbart att du tillhör branschen, borde det inte då vara ett anständighetskrav att du redovisar detta öppet och berättar vem/vad du representerar, så vi vet att det är en partsinlaga vi läser?
MVH
Hugo
trots allt nöjd, helt fristående pelletseldare.