Priser
Jag fick till 2050/pall hos elektrikern i kristinehamn.....
Edit:
FEL!!: Jag beställde de sista resterna och fick ett antal halvpall osv till 1800:-/pall! Totalt 3 pall Laxå, verkar vara vanlig bra kvalitet, inget finfraktion efter vad jag har sett.
Edit:
FEL!!: Jag beställde de sista resterna och fick ett antal halvpall osv till 1800:-/pall! Totalt 3 pall Laxå, verkar vara vanlig bra kvalitet, inget finfraktion efter vad jag har sett.
Senast redigerad av Icecap den tor 07 sep, 2006 19:46, redigerad totalt 1 gånger.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Är inte PK!
1895:-/pall hos lantmännen? Jag har fått pris idag på 2158:-/pall hos lantmännen och det förutsätter att man beställer minst 4 pallar. Det är för övrigt samma pris som man får om man hämtar själv, allt enligt deras kundtjänst.AndersJ skrev:Ringde runt lite i veckan.
Lantmännen 1895/pall (hämt)
Anderspellets.se 2080/pall (lev)
Såbi-neova 2217/pall (lev)
OKQ8 2038/pall (lev)
Ängelstorp kampanj 1955/pall (lev) SÅBI
Dyrt överallt verkar det som. Jag valde Ängelstorp. Beställde 6 pall.
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Det som är viktigt är priset per kg. Då pellets har 4,8KWh/kg oavsett hur hårt det är pressad är det viktigaste värde kr/ton.
Sen med hårdheten på pelletsen.... det har med justeringen att göra! De matningar som vi har matar ju kubik/tidsenhet vilket betyder att en hård pellets ska ha kortare gångtid än en löst pressad, helt enkelt för att det skiljer på volumvikten (g/L).
Sen med hårdheten på pelletsen.... det har med justeringen att göra! De matningar som vi har matar ju kubik/tidsenhet vilket betyder att en hård pellets ska ha kortare gångtid än en löst pressad, helt enkelt för att det skiljer på volumvikten (g/L).
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
Är inte PK!
Är inte PK!
-
- Entusiast!
- Kontakt:
Lantmännen Hyltebruk. De kör fortfarande med förra årets pris. Antagligen överbliven pellets.Thomas_P skrev:1895:-/pall hos lantmännen? Jag har fått pris idag på 2158:-/pall hos lantmännen och det förutsätter att man beställer minst 4 pallar. Det är för övrigt samma pris som man får om man hämtar själv, allt enligt deras kundtjänst.AndersJ skrev:Ringde runt lite i veckan.
Lantmännen 1895/pall (hämt)
Anderspellets.se 2080/pall (lev)
Såbi-neova 2217/pall (lev)
OKQ8 2038/pall (lev)
Ängelstorp kampanj 1955/pall (lev) SÅBI
Dyrt överallt verkar det som. Jag valde Ängelstorp. Beställde 6 pall.
Diom Olja/El 1987, Pellx PX20 -01, varmluftständning. Senaste processorn. Dragbegränsare KW SID012. Stora Enso pellets. 85/80 m2 boyta/biyta, 21/18 grader, byggt -48. Se även www-knappen.
Guddeby gård har haft priset 1975/pall (832kg) för antingen Laxå eller Svanpellets sedan i våras. 500kr frakt för 1-7 pallar. Över 8 pallar fraktfritt.
Leverans i göteborgsområdet...
Såbi/neovo kostar någon hundring mer per pall...
Det blev åtta pallar, så det blir till att inhandla en pressenning extra. 8 pall går INTE in hemma, men å andra sidan lär det inte bli billigare på sikt heller. Han passade för övrigt på att meddela att priset nog inte skulle hålla många veckor - det är på väg upp, förmodligen runt 10% till...
Man kanske skall handla ett åttital pallar till på spekulation så slipper man fundera på att klippa gräset hemma under överskådlig framtid
Leverans i göteborgsområdet...
Såbi/neovo kostar någon hundring mer per pall...
Det blev åtta pallar, så det blir till att inhandla en pressenning extra. 8 pall går INTE in hemma, men å andra sidan lär det inte bli billigare på sikt heller. Han passade för övrigt på att meddela att priset nog inte skulle hålla många veckor - det är på väg upp, förmodligen runt 10% till...
Man kanske skall handla ett åttital pallar till på spekulation så slipper man fundera på att klippa gräset hemma under överskådlig framtid

Neova (Såbi)limpa skrev:OKQ8 tar efter höjningen 2205:- /pall , någon som hittar bättre pris på hemleverans i mellansverige??
Är intresserad av säck på pall...
----------------
4 pall - 2100 kr/pall SaneraNordic
6 pall - 2070 kr/pall SaneraNordic
13 pall - 2000 kr/pall SaneraNordic
29 pall - 1995 kr/pall Direktved
42 pall - 1820 kr/pall PW-Teknik
Men varför håller vi på med att diskutera pelletspriser i detta forum?
Såg att www.pellets.net ligger nere för ombyggnad för närvarande men www.pelletspris.com finns ju också (som "alla" vet). Och dessa webbplatser tycker jag ger en mycket bättre överskådlighet!

TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.