Sen en fråga till Agerod. Har du sett en installation av pellux o janfirebrännarn

Hälsn. Gustav
Nu kan jag svara på min egen frågaCharlie skrev:Men det är väl i princip vad du har på läge 3 & 4. Jag saknar dock ett vinter läge på lägsta effekten. När jag kör på 2an (eller 3an) blir effekten i högsta laget för min panna och verkningsgraden sjunker.
Det var så jag menade med ovanstående....Agerod skrev:Det man kan göra är att justera ner pelletsmatningen så långt det går, då sänker man effekten på alla effektlägena. En sådan justering kanske kan vara bra i trånga pannor och ifall man inte behöver stora effektuttag. Man får lite längre gångtider och det blir lägre rökgastemperaturer. Det behövs dock en intrimning av brännaren efter det för att få en bra förbränning.
Sorry, läste nog lite slarvigt....Agerod skrev:Det var så jag menade med ovanstående....Agerod skrev:Det man kan göra är att justera ner pelletsmatningen så långt det går, då sänker man effekten på alla effektlägena. En sådan justering kanske kan vara bra i trånga pannor och ifall man inte behöver stora effektuttag. Man får lite längre gångtider och det blir lägre rökgastemperaturer. Det behövs dock en intrimning av brännaren efter det för att få en bra förbränning.