Pellets på Fredells i Sthlm
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Hur går det ?
Hur går det att elda fredells pellets ?
Kul att höra av någon som kört dom ett tag
Kul att höra av någon som kört dom ett tag
CTC 1100 / BlueFlame
-
- Pannrumstomte!
Kolla ditt registreringsbevisToobster skrev:.. vet inte hur mycket man kan lassa i en person bil utan att den går på hjulhusen.. kanske 200 kg eller nått?

Själv får jag lasta 580kg. Lite mer om jag tar ut sätena och kör med tomma tankar men jag får ändå inte in en hel pall... lagligt.
mvh
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
-
- Prima virke
Fredells
Och jag som fram tills jag läste detta sett fram emot att handla på Fredells, säg den glädje som varar! Hann inte inte ens skaffa brännare innan det roliga var över:(
Dyrt
Fattar inte riktigt hur de tänker. Alla som jag träffat där har handlat där för att det var billigar än att få det hemfraktat från de flesta leverantörer. Nu blir det ju avsevärt dyrare och dessutom får man bränna nbensin på att åka dit och hämta. De har i alla fall förlorat mig som kund. Synd för jag gillade deras kvalitet.
CTC Total 83 med PX21
-
- Ungskog
Fredells
OK, då var jag den sista att köpa för 38 kr/16 kg säcken/pall.
48 kr numera...
Hemkört för 650 kr, Får se hur de brinner...- bra pris för mig i alla fall.
Med lite tur kan de köra med lite mindre bil än "SÅBI" och lossa intill kåken, - lite jobbigt att köra 3,2 ton på pirran...
48 kr numera...
Hemkört för 650 kr, Får se hur de brinner...- bra pris för mig i alla fall.
Med lite tur kan de köra med lite mindre bil än "SÅBI" och lossa intill kåken, - lite jobbigt att köra 3,2 ton på pirran...
Torgny B Stockholm
Roslagsbrännare-panna Aquator från -64
Vämepump luft/luft
Roslagsbrännare-panna Aquator från -64
Vämepump luft/luft
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Jag lyckades helt ovetande handla och köra hem 60 säck för 38 kr. precis innan höjningen....
Mina säckar från Fredells har ingen märkning. Det jag har lite emot är att det var lite svårare
att rengöra brännarkoppen efter Fredells, kanske beror på låg asksmält temp?
Nog har jag funderat både 1 och 2 ggr. på Fredells men nu gjorde de valet lätt. Efter att ha grävt
ner mig i Energimyndighetens test så blir det Neova den här vintern. Förra vintern provade jag Agrol.

Mina säckar från Fredells har ingen märkning. Det jag har lite emot är att det var lite svårare
att rengöra brännarkoppen efter Fredells, kanske beror på låg asksmält temp?
Nog har jag funderat både 1 och 2 ggr. på Fredells men nu gjorde de valet lätt. Efter att ha grävt
ner mig i Energimyndighetens test så blir det Neova den här vintern. Förra vintern provade jag Agrol.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.