Test av pelletspannor i nya Råd&Rön

olle67
Fröträd

Inlägg av olle67 »

Joachim A skrev: I artikeln framkommer också att Multi Heat är den enda P-märkta produkten.

Sen när då :?: :?:
Denna länk kanske ger svar på din fråga.

http://www.sp.se/cert/cert_prod/default ... ert=189801
Sixten
Fröträd

Inlägg av Sixten »

De tyska och österrikiska dyrpannorna tror jag inte ett dyft på.Jag framhåller att i princip samma bekvämlighet har man med Janfire NH till ett betydligt bättre pris.Om man ska ha vanlig spaksotning,eller om man orkar dra i spaken en gång i veckan är upp till var och en.Att göra bra prylar som kostar är en lätt sak.Att vara smart och göra samma sak enkelt och billigt är genialt.
Sixten
Fröträd

Inlägg av Sixten »

De tyska och österrikiska dyrpannorna tror jag inte ett dyft på.Jag framhåller att i princip samma bekvämlighet har man med Janfire NH till ett betydligt bättre pris.Om man ska ha vanlig spaksotning,eller om man orkar dra i spaken en gång i veckan är upp till var och en.Att göra bra prylar som kostar är en lätt sak.Att vara smart och göra samma sak enkelt och billigt är genialt.
Sixten
Fröträd

Inlägg av Sixten »

aj då det blev dubbelt !!???
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Sixten skrev:De tyska och österrikiska dyrpannorna tror jag inte ett dyft på.Jag framhåller att i princip samma bekvämlighet har man med Janfire NH till ett betydligt bättre pris.Om man ska ha vanlig spaksotning,eller om man orkar dra i spaken en gång i veckan är upp till var och en.Att göra bra prylar som kostar är en lätt sak.Att vara smart och göra samma sak enkelt och billigt är genialt.
Håller med till vis del.. Priset är för högt på dessa pannor men de är kanske de som behövs för att få status i pelletseldning så att dom som funderat på bergvärme kan köpa pelletspanna.. :wink:
Men jag tvivlar inte på att de är bra/effektiva pannor fast livslängden är nog inte längre på dom fast dom är dyrare..

Men de va synd att inte janfire nh (den helautomatiska) inte va med i testet då den "bara" kostar ca 55000:-.. Men det kanske kommer ett test på den oxå vad tiden lider...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar