André skrev:
Borde va rätt simpelt att montera el??
Med tanke på att det kostar 17000:- o jag byggde mitt 13,5 m3 förråd för 4000:- på 8 timmar..
Men det är klart färdiga förråden görs med så satans små inspektionsluckor.. Tacka vet jag 125x60 cm...
Storleken på luckan är H 55cm och B 43cm
Jo simpelt att montera var det men det var en då en hel del
skruvande ,det tar 1dag för 2 personer.
Men är du ohändig så blir det tufft
Jag gav 13.900kr för mitt
Andre var det med skruven oxå 4000kr
Lyckades få loss en måttskiss från Janfire häromdagen. Skicka mig ett PM med din E-post adress så får du ett ex. Ska tydligen publiceras på deras hemsida inom kort. Men måtten är väl iofs samma som Combifire.
Diskuterade lite med dom om VV kapaciteten på denna panna. Dom skyllde Combifires dåliga VV kapacitet på att ett dykrör för panntemperaturen var felaktigt monterad på dessa pannor vilket skulle få till följd att den verkliga panntemperaturen ligger upp till 20 grader lägre än indikerat. Detta skall enligt utsago vara tillrättat på dom nya pannorna. Allt enligt en tekniker på Janfire.
Hej!
Är inte så insatt men jag har köpt en panna som heter combifire av janfire så jag undrar om detta gäller min panna då?:
"Diskuterade lite med dom om VV kapaciteten på denna panna. Dom skyllde Combifires dåliga VV kapacitet på att ett dykrör för panntemperaturen var felaktigt monterad på dessa pannor vilket skulle få till följd att den verkliga panntemperaturen ligger upp till 20 grader lägre än indikerat"
Den pannan jag köpte va den senaste med spaksotning och digital visning av temp o tuchknappar, blå, ca 160 hög,8 stående tuber, 8mm plåt, 11m v vatten slinga.
Den pannan jag köpte va den senaste med spaksotning och digital visning av temp o tuchknappar, blå, ca 160 hög,8 stående tuber, 8mm plåt, 11m v vatten slinga.
Då har du den nya pannan...
Den gammla combifire hade 9,9 meters vv slina..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd