Någon med erfarenheter av Baxi Bonus?

André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

[/quote]

Takhöjden i mitt pannrum är 189 cm. Om jag inte minns fel är Effectas 750 l tank just 189 cm..... Installatören nämnde att vissa tillverkare kan, mot ett pristillägg, kapa av en bit på sina tankar så dom blir lägre. Vet ej om Effecta gör det. Slingor har jag tänkt mig och även solslinga.

Är du nöjd med Alphan som panna?[/quote]

De va synd att du hade så låg takhöjd.. :( Men dom har även 500 l tankar med 90 mm pur isolering.. :wink: El köp en oisolerad o gör det själv så de blir ordentligt.. :wink:
Min Borö är rätt usel isolering på.. :(

Pannan är jag siså där nöjd med.. :? Det skulle fått vara större askutrymme o stående rökgångar med tanke på flygaskan.. Sen tycker jag den är lite bökig att sota.. Hade varit lättare att få rent med stående runda rökgångar..
Men den verkar rätt effektiv iaf.. :D Den är även liten o smidig o inga problem att elda med ved om man har bra drag annars vill de lätt ryka in..
Men om jag köpt idag hade jag nog tittat på en ren pelletspanna när man vet hur dåligt drag man har o att man blev tvungen att köpa rökgasfläkt för att kunna elda ved.. Kanske även att Tellus gjutjärns panna oxå varit ett alternativ...

Du har inte tittat på Exonom p 20ub?? Den har större askutrymme men i övrigt rätt lik alphan men några tusen billigare.. Kolla här http://www.euronom.se/pdfer/Exonom_P20UB.pdf
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
snubblaren
Entusiast!

Inlägg av snubblaren »

Aqualuxtankarna på 750 liter är 165 cm höga, med monterad shunt 180. Reshöjden, om du tar in tankarna "liggande" och ska ställa dem upp är 180 den också.
Skriv svar