Varmvattenkapacitet Effecta 220
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Med en biomatic/ecoflex med hög läget på 20 kW o deras shuntstyrning som stänger shunten när tempen i pannan går ner till 55° har man obegränsat med vv om man kör pellets+el 3/6 kW
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Jag har fått en del kritik på detta forum för att jag tyckt att VB pannor är bra och håller en mycket hög kvalite mot många andra, men det det är få som rekomenderar dom, och de har väl inte haft några själva så dom vet väl bäst.Jag har i alla fall inte haft några problem med varmvattnet med 6 personer i hushållet när jag installerade pannan, därför blir jag överraskad när inte en Biomatic inte klarar av att producera varmvatten så det räcker utan Andre föreslår att man stöttar med el, jag har för mej att du har sagt att det är en bra panna Biomatic och så måste man använda el för att få bada i varmt vatten, och jag som tycket att du har de mest vettigaste iderna och den hjälpsamaste här på forumet och så vill du rekomdera en panna som inte klarar att producera tillräckligt med varmvatten.Varför? Jag ser svaret framför mej det är bara i undantagsfall....
Vedolux 40 UB sidmonterad Eco Tec Agroline askutmatare ack 750L. skorsten SEM 7,5m HUS BYGGT 1976 1,5 PLAN 180M2 konverterad från el till biobränsle 2006
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Vet du, Bonnen: Du får ingen kritik av mig för att rekommendera Värmebaronen. Och visst är det konstigt att en 20 kW panna inte skall kunna leverera tillräckligt med varmvatten? Funderar lite på den där André, om inte han är involverad i Ariterm på något vis? 

CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25