apersson850 skrev:Anders S skrev:... typ Grungforspumpar ...
He-he, den var bra. Jag antar att det var som du slant på tangentbordet, men det vore ändå skoj att veta vad de tycker om den versionen på Grundfos...
Cirkulationspumpar i den här tillämpliga dimensionen är enfasiga och körs alltså inte på frekvensomriktare. Dessutom är det ju ingen större finess att ha en dubbellindad pumpmotor om du bara ska använda den ena lindningen??
Allvarligt tycker jag att du har en väldigt skev människobild, men den får stå för mig, o dig ! .
Inte att jag stavade fel på pumpnamnet för det kan jag bjuda på. Om du förklarar för mig vad i själva namnet som var så roligt. Jag såg inte kopplingen.
Att jag stavar fel, det kan jag stå för och det vet jag. Det går för fort i min värld, dessutom är jag lite dyslektisk. Jag läser igenom inläggen innan jag skickar dem, men det blir ändå lite fel ibland.
Men vad jag kan om motorer,el os.v, det vet du inget om. Så du behöver inte idiotförklara människor hela tiden. Du är väldigt snabb att uttala dig om andras brister och fel på teorier, Är du felfri själv?. Desutom skulle det vara roligt om du la fram något vettigt nytt någon gång, eller vågar du inte med risk för att någon hittar något fel på dina teorier, eller är du egoistisk så du ska suga ut allt, men inte ge något tillbaka?.
Det är nya tider nu farfar. Vissa saker gäller i alla tider, men långt ifrån allt.
Varför finns det pumpar med dubbel lindning tror du?. Om man får fråga.
Man kör väl kanske den ena eller den andra modellen, nån väg är väl inte helt rätt eller fel.
Sen kan det också vara ett rent missförstång mellan mig mot dig. Och då får jag be om ursäkt.
Det jag menade var att sätta batt-laddare från 230 till 12V till acca typ 130A12V och sedan omformare som matar 230 pumpen igen. Eller 12V soceller till 12V acca till omformare till 230 cirkpumpen. Eller 230 cirk.pump som vid nödfall/strömlöst går på 12V lindningen. Eller 12V pump hela tiden.
Altenativ en omformare o bilens batt vid nöd. Men då är man ju inte hemma när det gäller som vanligt.
Mvh. Anders
6x24-rörs heatpipe solpaneler
2x750 liters accor 90mm. isolering
Airwell 9,0 kw luft/vattenpump