Vad man skall kunna förvänta sig av en leverantör
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Vad man skall kunna förvänta sig av en leverantör
Stora Enso har, på grund utav att de kör med betydligt lägre priser än de flesta andra, fått en "menighet" som anser att man skall acceptera att man inte både kan få billigt och levererat på det sätt man anser mest lämpligt utifrån egna förutsättningarna. Givetvis måste man själv också anpassa sig, men jag är så gammeldags att jag anser att ett affärsförhållande skall vara ömsesidigt, och att det skall vara jämlikhet mellan kund och leverantör.
Detta får mig osökt att tänka på när jag växte upp på 1960 talet, så var det koks som var bränslet som majoriteten förlitade sig på där jag då bodde. Den lokala Konsumaffären hade avtal med en kille som skötte affärens behov av grönsaker OCH levererade koks till affärens kunder. Han hade mantrat att han inte körde ut förrän han hade fullt lass. Vintrarna på början av 1960 talet var inte precis milda, så koks gick åt. Men: Många missbedömde åtgången, och fick i många fall förlita sig på eluppvärmning tills att det behagade kokskillen att dyka upp. Vid flera tillfällen var det upprorsstämning bland kunderna - och i slutändan ledde det till att allt fler övergav koksen och bytte till olja. Jag anser detta som själva skräckexemplet på hur illa det kan bli, om vi låter några bli för mätta och belåtna. Man skall kunna förvänta att när man beställer varor på villkoret att de skall hemlevereras, så skall leveransen ske dels inom rimlig tid, och så långt det är tekniskt möjligt och inom rimlighetens gräns på av kunden anvisat plats.
- eller är jag ute och cyklar på blanka däck på hal is?
Detta får mig osökt att tänka på när jag växte upp på 1960 talet, så var det koks som var bränslet som majoriteten förlitade sig på där jag då bodde. Den lokala Konsumaffären hade avtal med en kille som skötte affärens behov av grönsaker OCH levererade koks till affärens kunder. Han hade mantrat att han inte körde ut förrän han hade fullt lass. Vintrarna på början av 1960 talet var inte precis milda, så koks gick åt. Men: Många missbedömde åtgången, och fick i många fall förlita sig på eluppvärmning tills att det behagade kokskillen att dyka upp. Vid flera tillfällen var det upprorsstämning bland kunderna - och i slutändan ledde det till att allt fler övergav koksen och bytte till olja. Jag anser detta som själva skräckexemplet på hur illa det kan bli, om vi låter några bli för mätta och belåtna. Man skall kunna förvänta att när man beställer varor på villkoret att de skall hemlevereras, så skall leveransen ske dels inom rimlig tid, och så långt det är tekniskt möjligt och inom rimlighetens gräns på av kunden anvisat plats.
- eller är jag ute och cyklar på blanka däck på hal is?
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Man kan förvänta sig att leverantören uppfyller det som står i deras produktbeskrivning och leveransvillkor.
Det är lika stor chans att leverantören gör nåt utöver detta som det är att kunderna betalar nån hundring extra utöver beloppet på fakturan.
Vad är problemet egentligen ? Det är ju som med allt annat, behöver du hjälp med installation av tv:n kan du inte handla av en billig nätbutik.
Då får du gå till den dyrare lokala handlaren och betala högre pris för den supporten de ger.
Vill du 15 olika sorters ketchup så kan du inte handla på Lidl.
Jag VILL köpa pellets av någon som kan leverera till lägsta möjliga pris. Jag vill inte subventionera att andra behöver flyga in sin pellets med helikopter eller vad det nu är frågan om.
Jag tackar Stora Enso för att de är pelletsbranschens Lidl och Willys !
.
Det är lika stor chans att leverantören gör nåt utöver detta som det är att kunderna betalar nån hundring extra utöver beloppet på fakturan.
Vad är problemet egentligen ? Det är ju som med allt annat, behöver du hjälp med installation av tv:n kan du inte handla av en billig nätbutik.
Då får du gå till den dyrare lokala handlaren och betala högre pris för den supporten de ger.
Vill du 15 olika sorters ketchup så kan du inte handla på Lidl.
Jag VILL köpa pellets av någon som kan leverera till lägsta möjliga pris. Jag vill inte subventionera att andra behöver flyga in sin pellets med helikopter eller vad det nu är frågan om.
Jag tackar Stora Enso för att de är pelletsbranschens Lidl och Willys !
.
Luftvärmepump, CTC Ecoflex
Stora Enso uppfyller vad dom lovar i sina leveransvillkor. Och jag uppfyller deras krav på mig som kund, vad det gäller vägens bärighet, bredd, höjd etc...
Jag förstår inte vad problemet är? De levererar i tid. Till ett bra pris. Om jag inte gillar deras villkor så handlar jag hos någon annan leverantör, som kan uppfylla mina önskningar, krav.
Jag förstår inte vad problemet är? De levererar i tid. Till ett bra pris. Om jag inte gillar deras villkor så handlar jag hos någon annan leverantör, som kan uppfylla mina önskningar, krav.
Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Problemet är att man kan få intryck av att många tycker att man skall vara underdånig gentemot de billiga. Tro du mig, bebop: De som säljer billigt har ofta högre marginaler än de som säljer dyrt. Låter konstigt? Det är så här: Två företag producerar pellets. Det ena företaget är beroende av att köpa råvaror på den öppna marknaden till dyra pengar, och sedan lägga dyra transporter på att få råvaran i hus. Det andra företaget producerar redan råvaran själv, och den lämnar aldrig fabriksbyggnaden. Det företag som tvingas köpa in råvaror utifrån, har avsevärt större kostnader och klenare marginaler - men förväntas ändå bjuda på högre servicenivå än det företag som har allt själv under ett och samma tak, och som, skulle de ta ut samma marginaler som övriga, skulle komma att ligga neråt 1700 kronor pallen, snarare än 2200 kronor. Jag tycker därför att man skall kunna förvänta samma servicenivå av de billiga som av de dyra företagen. Och om jag fick önska mig ett företag i julklapp, så skulle det vara Lidl - därför att de har bättre marginaler än ICA, COOP eller någon annan. De köper svinbilligt, och säljer förvisso billigare än konkurrenterna, men i förhållande till inköpspriset, dyrt!
Jag förstår att de flesta är skitlessa på höga priser, och karteller. Jag är det själv. Men om vi inte är kritiska, så kommer de som idag är "billiga" att imorgon bakbinda oss och skaffa sig direkt åtgång till lönekontot.
En annan sak är den, att folk tror att hemtransporten är gratis, men det är den så lagom. Priset för denna är inbakat i priset per pall, så du betalar för hemtransporten alla gånger. Hämtar du själv, så får du några hundralappar i rabatt - alltså den summa som det skulle kostat att forsla varorna hem till dig om du inte hämtat själv.
Jag vill se en marknad med fri konkurrens, men det ligger inte i svenskens kynne. Andra får gärna konkurrera, men inte jag, resonerar han - och resultatet ser vi: Oligopol! Så är det med det mesta: Byggvaror, trädgårdsvaror, mat, bensin, kläder. Det ända området jag känner till där det är lite mer konkurrens, är elektronik. Därför agiterar jag emot menighetsbildning under alla - inte enbart SE, men ALLA som jag ser försöker tillskansa sig marknadsdominans. Ta dig en titt på samhället omkring dig, bebop: Det är inte mycket som är vad det ger sig ut för att vara. Skall vi kunna få billig pellets, så måste det öppnas kanaler för import, men det finns starka krafter som kommer att försöka motverka det. Sverige är med i EU, men hur många icke-svenska varumärken ser du i det dagliga?

Jag förstår att de flesta är skitlessa på höga priser, och karteller. Jag är det själv. Men om vi inte är kritiska, så kommer de som idag är "billiga" att imorgon bakbinda oss och skaffa sig direkt åtgång till lönekontot.
En annan sak är den, att folk tror att hemtransporten är gratis, men det är den så lagom. Priset för denna är inbakat i priset per pall, så du betalar för hemtransporten alla gånger. Hämtar du själv, så får du några hundralappar i rabatt - alltså den summa som det skulle kostat att forsla varorna hem till dig om du inte hämtat själv.
Jag vill se en marknad med fri konkurrens, men det ligger inte i svenskens kynne. Andra får gärna konkurrera, men inte jag, resonerar han - och resultatet ser vi: Oligopol! Så är det med det mesta: Byggvaror, trädgårdsvaror, mat, bensin, kläder. Det ända området jag känner till där det är lite mer konkurrens, är elektronik. Därför agiterar jag emot menighetsbildning under alla - inte enbart SE, men ALLA som jag ser försöker tillskansa sig marknadsdominans. Ta dig en titt på samhället omkring dig, bebop: Det är inte mycket som är vad det ger sig ut för att vara. Skall vi kunna få billig pellets, så måste det öppnas kanaler för import, men det finns starka krafter som kommer att försöka motverka det. Sverige är med i EU, men hur många icke-svenska varumärken ser du i det dagliga?

Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Ja, och då är väl allt honky-dory? Min utgångspunkt var mer att vissa ser ut att tycka att vi skall vara underdåniga och tacksamma - alltså ha husmansmentalitet eller stå med kepsen i handen - och det tycker jag inte vi skall, vare sig för de billiga eller de dyra. Jag är så gammeldags att jag postulerar jämlikhet i affärer - något jag verkar vara rätt så ensam omBecker skrev:Stora Enso uppfyller vad dom lovar i sina leveransvillkor. Och jag uppfyller deras krav på mig som kund, vad det gäller vägens bärighet, bredd, höjd etc...

Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Jag tror inte det är mödan värd att mejla vare sig den ena eller den andra. All den tid folk anser att man skall vara underdånig och tacksam för att någon vill sälja billigt, så är det ingen idé. Personligen skiter jag högaktningsfullt i SE - i varje fall så länge de inte hotar att bli enerådande. Det jag kritiserar, är inte SE, men de som tycker att SE är Gud bara därför att de säljer lite billigare än andra. Det är dessa människors arslen mina väl tilltagna kängor är syftade in på - och mer än det så är det mentaliteten jag vill till livs. Som konsumenter måste vi se om våra egna intressen på samma sätt som företagen ser om sina. 

Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Starka krafter försöker motverka pelletsimport ? Är du inte riktigt nykter karl ? Vad i h**vete menar du ? Du är ju värre än Arkiv X . Tror du det finns nån konspiration mot importpellets ? Jag orkar inte med såna här galna diskussionerbergatorparen skrev: Ta dig en titt på samhället omkring dig, bebop: Det är inte mycket som är vad det ger sig ut för att vara. Skall vi kunna få billig pellets, så måste det öppnas kanaler för import, men det finns starka krafter som kommer att försöka motverka det. Sverige är med i EU, men hur många icke-svenska varumärken ser du i det dagliga?
.
Sverige är med i EU, men hur många icke-svenska varor ser du i det dagliga ?
Vänd på frågan bergatorparen.
Du öppnar ditt Kylskåp på morgonen. Hur många sådana svensktillverkade finns det tror du ?
Ta nu på dig dina utländska skor, det finns ju ingen svensk skoindustri längre.
Ta din utländska motorcykel, moped eller snöskoter till jobbet. (för ingedera finns svenska)
Räkna svensktillverkade bilar på vägen till jobbet. 1 av 10 Svenska ?
Gå in i en leksaksbutik och hitta 1 endaste leksak tillverkad i Sverige.
Gå in i en elektronikbutik och försök finna 1 endaste elektronikvara tillverkad i Sverige, välj själv, rakapparat, Dator, hårfön, Tv, Video, Stereo,. Det finns INGA.
Åk hem en möbelbutik och se hur många av deras möbler som är gjorda i Sverige, 1 av 100 ?.
Gå in i en matbutik och köp lite Findus fryst torsk, fiskad i Nordatlanten, filead,packad,frusen i KINA.
Ta lite Felix konserverade ärtor till det, skördade i Skåne men beredda och paketerade i Belgien.
När du kommer hem på kvällen så tar du din studsare och sätter dig i skogen för att spana på nåt rådjur. Studsaren är givetvis inte svensk, sista vapentillverkaren konkade på 80 talet, kikarsikten har vi inte gjort på 60 år i Sverige sedan AGA slutade med det.
Ammunitionen, finns endast Norma kvar hos jakthandlarn, men han har 6-7 utländska fabrikat istället.
Gå nu hem och korka upp nåt vin eller öl att dricka, fundera på hur stor andel av dessa som är svensktillverkade.
Sen går du och lägger dig i din säng med utländska lakan, täcken och kuddar. För nån svensk sådan industri har inte funnit på 40 år.
Jag tror du är ett forumtroll, är du inte det så sluta med dina dumma påståenden och konspirationsteorier. De sänker bara det här forumet trovärdighet.
.
Du vet väl att SCA Bionorr och Vida har egen råvara ?bergatorparen skrev:Problemet är att man kan få intryck av att många tycker att man skall vara underdånig gentemot de billiga. Tro du mig, bebop: De som säljer billigt har ofta högre marginaler än de som säljer dyrt. Låter konstigt? Det är så här: Två företag producerar pellets. Det ena företaget är beroende av att köpa råvaror på den öppna marknaden till dyra pengar, och sedan lägga dyra transporter på att få råvaran i hus. Det andra företaget producerar redan råvaran själv, och den lämnar aldrig fabriksbyggnaden. Det företag som tvingas köpa in råvaror utifrån, har avsevärt större kostnader och klenare marginaler - men förväntas ändå bjuda på högre servicenivå än det företag som har allt själv under ett och samma tak, och som, skulle de ta ut samma marginaler som övriga, skulle komma att ligga neråt 1700 kronor pallen, snarare än 2200 kronor. Jag tycker därför att man skall kunna förvänta samma servicenivå av de billiga som av de dyra företagen.
Ändå lika dyra som de som köper spån.
Angående ditt resonenmang ovan om priser för tillverkning så är det exakt vad jag förklarade för dig i en tråd tidigar om pellets på Cheapy. Det var för övrigt i den tråden du kallade dig "företagsekonom", något som vi tidigt begrep inte stämde.
Du vet väl at marknadspriset på spån är över 1000 kr ex moms/ton.
Tänk nu till om din bedömning av prissänkning från 2200 kr till 1700 och bedöm om det inte är smartare att sälja spånet hellre än att investera i en produktionsanläggnign för några hundra miljoner, driva denna, och sälja pellets till folk för 1700 kr inkl moms /pall.
Använd nu din bästa "företagsekonom" talang och bedöm detta.
.
Sitter du på JET mackar och tutar för att de ska komma ut och kolla oljan åt dig och fylla på däcken ? Eller accepterar du att det är billigare än bemannad Statoil och kollar din olja själv ?bergatorparen skrev:Problemet är att man kan få intryck av att många tycker att man skall vara underdånig gentemot de billiga.
.
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Nu gör du dig dummare än du är bebop: Man kan inte jämföra bemannade och obemannade bensinmackar med pelletshandel. Pellets hemlevereras till dig därför att man inte med någon grad av rimlighet kan förvänta att du skall ha utrustning att forsla hem den själv. Förvisso kan du hämta lösa säcker hos ÅF, men det blir jädrans dyrt - och bökigt. När du köper pellets antingen det är av Stora Enso, Agrol, Neova, BioNorr eller andra, så är hemleverans inbakat i priset. Det är en del av den totala produkten.
Jag är ärligt talat lite chockad över hur många konstiga resonemang man får höra: Man jämför pannor med bilar, man jämför pelletshandlare med hotell kedjor, bensinmackar, nätbutiker för elektronik och listan bara fortsätter.
Köper du en ny pelletsbrännare med installation, så skall efterkontroll och kalibrering ingå i priset antingen du köper en Viking Bio till 20 000 kronor monterat och klart, eller en Janfire till närmare 30 000 monterat och klart. Köper du pellets för hemleverans, så skall, såvida du inte bor på en fjälltopp eller i en väglös glänta i skogen leverans ske till det ställe du anvisar och på ett sätt som inte förorsakar skada på din ägendom utan om och men antingen du köper Stora Enso till 2200 kronor pallen eller Agrol till 2588 kronor pallen. I båda dessa priser ingår frakt. Frakten har du betald, och då skall den banne mig ske på ett sätt som är lämpligt. Jag har turen att hos mig spelar kran eller truck ingen roll, eftersom båda är lika lämpliga, men om truck är olämpligt genom att den antingen inte tar sig upp - eller ner - till en fastighet, medan det går med kran, så tycker jag som före detta transportarbetare att man skall försöka få till stånd kranleverans. Oavsett märke, så hyr de flesta in bilar via LC, så i princip kan man dela upp rutten så att de som har behov för leverans med kran, kan få det. När man betänker att de flesta ju köper alltfrån 4 - 10 pallar, så är det ju inte så himla många kunder som ryms även på en långtradare - så på så sätt borde det att vara smidig vara en självklarhet. Rätt verktyg till rätt jobb, skulle jag vilja säga. Det värsta är, att det kostar inget mer. Lastbilsägare som har kran, tar ut betalning per lyft, de som har truck tar ut betalt per lyft - så var lämnar detta argumentationen om Sheraton Hotel, Statoil versus Jet, OnOff versus Expert? Där det hör hemma: I soptunnan!
Jag är ärligt talat lite chockad över hur många konstiga resonemang man får höra: Man jämför pannor med bilar, man jämför pelletshandlare med hotell kedjor, bensinmackar, nätbutiker för elektronik och listan bara fortsätter.
Köper du en ny pelletsbrännare med installation, så skall efterkontroll och kalibrering ingå i priset antingen du köper en Viking Bio till 20 000 kronor monterat och klart, eller en Janfire till närmare 30 000 monterat och klart. Köper du pellets för hemleverans, så skall, såvida du inte bor på en fjälltopp eller i en väglös glänta i skogen leverans ske till det ställe du anvisar och på ett sätt som inte förorsakar skada på din ägendom utan om och men antingen du köper Stora Enso till 2200 kronor pallen eller Agrol till 2588 kronor pallen. I båda dessa priser ingår frakt. Frakten har du betald, och då skall den banne mig ske på ett sätt som är lämpligt. Jag har turen att hos mig spelar kran eller truck ingen roll, eftersom båda är lika lämpliga, men om truck är olämpligt genom att den antingen inte tar sig upp - eller ner - till en fastighet, medan det går med kran, så tycker jag som före detta transportarbetare att man skall försöka få till stånd kranleverans. Oavsett märke, så hyr de flesta in bilar via LC, så i princip kan man dela upp rutten så att de som har behov för leverans med kran, kan få det. När man betänker att de flesta ju köper alltfrån 4 - 10 pallar, så är det ju inte så himla många kunder som ryms även på en långtradare - så på så sätt borde det att vara smidig vara en självklarhet. Rätt verktyg till rätt jobb, skulle jag vilja säga. Det värsta är, att det kostar inget mer. Lastbilsägare som har kran, tar ut betalning per lyft, de som har truck tar ut betalt per lyft - så var lämnar detta argumentationen om Sheraton Hotel, Statoil versus Jet, OnOff versus Expert? Där det hör hemma: I soptunnan!

Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Nu vill det skärpning till här, bebop. Jag har argument, men jag tycker inte det är mödan värd att diskutera med en kverulant som vrider och vänder på allt som sägs så att man i slutändan tappar tråden i bästa Magister Flykt stil. Och du: Forumtroll kan du själv vara

Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
-
- Prima virke
???
Vart vill du komma med dina frågeställningar och påståenden igentligen?
Lite inlägg från mig.
Står det inte i leverantörernas avtal hur det ska se ut för dom ska kunna leverera till kunden?
Sen hämta själv. ja det avgör väl varje kund själv..
Det som kan verka bökigt för en är inte det för mig. osv osv.
Fritt upp till var och en var man handlar och hur leverans/hämtning sker..
Ja bara min åsikt om saker och ting..
Lite inlägg från mig.
Står det inte i leverantörernas avtal hur det ska se ut för dom ska kunna leverera till kunden?
Sen hämta själv. ja det avgör väl varje kund själv..
Det som kan verka bökigt för en är inte det för mig. osv osv.
Fritt upp till var och en var man handlar och hur leverans/hämtning sker..
Ja bara min åsikt om saker och ting..
194 m2 Uppvärmt hus, tidigt 70 tal, 2 våningar, källare
CTC Elkombi -85. Iwabo S1X,
SveSol 750 DL(dalatanken) acumulatortank med solslinga
Sfinx 60 rör.
Bivalvent shunt med cbj styrning.
+ en helvetes massa kopparrör..
CTC Elkombi -85. Iwabo S1X,
SveSol 750 DL(dalatanken) acumulatortank med solslinga
Sfinx 60 rör.
Bivalvent shunt med cbj styrning.
+ en helvetes massa kopparrör..
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Det jag vill, är att folk skall stanna upp och tänka: Skall jag verkligen behöva vara tacksam för att någon säljer billigare till mig än andra?
Det bebop och sådana vill är att tysta debatten, och snedvrida den så att även trådstartaren tappar tråden - så att säga. Vad hans motiv är, kan vi bara gissa, och jag gissar att han är emot konsumentmakt, och för företagsmakt. Men ofta så är det ju så här på forumet att debatterna börjar leva sitt eget liv: Man börjar med att renovera skorsten, och slutar med att fundera över vilken färg som är giftigast(farligast/mäst hälsovådlig.
Som alla folkliga forum, så är det mycket utav tro, och väldigt många "redneck solutions". Visst, man kan lära sig mycket här, men det finns, precis som i gatuparlamentet, gaphalsar som är mer upptagna av att idiotförklara alla andra än att bringa till torgs egna saker. Mitt uppsåt är att försöka hålla liv i den gammeldags konsumentpolitiken från den tid då det var PK att ge konsumenten rättigheter - vilket tyvärr inte ser ut att vara fallet i dagens Sverige.
Det ser du, Jan, är mitt uppsåt. Annars är jag med på forumet därför att jag gillar utmaningar. Några har jag kunnat hjälpa, och det är värdefullt för då har inte dagen varit bortkastad
Det bebop och sådana vill är att tysta debatten, och snedvrida den så att även trådstartaren tappar tråden - så att säga. Vad hans motiv är, kan vi bara gissa, och jag gissar att han är emot konsumentmakt, och för företagsmakt. Men ofta så är det ju så här på forumet att debatterna börjar leva sitt eget liv: Man börjar med att renovera skorsten, och slutar med att fundera över vilken färg som är giftigast(farligast/mäst hälsovådlig.
Som alla folkliga forum, så är det mycket utav tro, och väldigt många "redneck solutions". Visst, man kan lära sig mycket här, men det finns, precis som i gatuparlamentet, gaphalsar som är mer upptagna av att idiotförklara alla andra än att bringa till torgs egna saker. Mitt uppsåt är att försöka hålla liv i den gammeldags konsumentpolitiken från den tid då det var PK att ge konsumenten rättigheter - vilket tyvärr inte ser ut att vara fallet i dagens Sverige.
Det ser du, Jan, är mitt uppsåt. Annars är jag med på forumet därför att jag gillar utmaningar. Några har jag kunnat hjälpa, och det är värdefullt för då har inte dagen varit bortkastad

Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Nu satsar Stora Enso
Ur tidningen ATL.
Fredag 12 november 2010
Stora Enso skaffar marknadschef för bioenergin
Stora Enso Bioenergi AB inrättar en ny marknadschefstjänst till vilken Martin Hansson värvats.
Den nya marknadschefen ska tillsammans med de sex distriktscheferna inom företaget arbeta för att öka tillväxten, skriver Stora Enso i ett pressmeddelande.
Martin Hansson, 33 år, är skoglig magister och har de senaste fem åren haft posten som distriktschef inom Stora Enso Bioenergi. Han tillträder sin nya tjänst som marknadschef den 1 december.
- Vi vill utveckla vår produktkvalitet, öka vår leveransprecision och bli en ännu bättre affärspartner och jag ser som min uppgift att leda det arbetet, säger Martin Hansson i en kommentar.

Ur tidningen ATL.
Fredag 12 november 2010
Stora Enso skaffar marknadschef för bioenergin
Stora Enso Bioenergi AB inrättar en ny marknadschefstjänst till vilken Martin Hansson värvats.
Den nya marknadschefen ska tillsammans med de sex distriktscheferna inom företaget arbeta för att öka tillväxten, skriver Stora Enso i ett pressmeddelande.
Martin Hansson, 33 år, är skoglig magister och har de senaste fem åren haft posten som distriktschef inom Stora Enso Bioenergi. Han tillträder sin nya tjänst som marknadschef den 1 december.
- Vi vill utveckla vår produktkvalitet, öka vår leveransprecision och bli en ännu bättre affärspartner och jag ser som min uppgift att leda det arbetet, säger Martin Hansson i en kommentar.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.