Roster till Bio Viking nu finns det ett som håller
Roster till Bio Viking nu finns det ett som håller
Jag tillverkar ett roster som håller,i syrafast rostfritt duplexstål 2'5mm tjockt.se annons på blocket under rubrik roster pellets brännare 

Senast redigerad av Lars-Inge den ons 13 jan, 2010 19:26, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har köpt ett och kan intyga att det är av god kvalite. Brännaren startar som vanligt, men jag har inte kollat om tiden för tändning är längre.
Passformen är mycket bra. Det är bara att skjuta in rostret och det passar direkt. Snabb leverans per post.
/Magnus
Passformen är mycket bra. Det är bara att skjuta in rostret och det passar direkt. Snabb leverans per post.
/Magnus
CTC 1100, Viking Bio med veckoförråd, ERA shuntautomatik, Toshiba RAS10 L/L värmepump
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Inkluderar priset frakt, och hur sker betalning?
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
-
- Ungskog
- Kontakt:
Hej
På er alla viking bio älskare, jag har kört viking bio i nästan 8 säsonger nu och har býtt 2 roster av orginal roster från värmebaronen, sist köpte jag av en kille som säljer på blocket Lars-Inge Johansson han tilverkar extra tjocka tillverkat i syrafast rostfri duplexplåt 2,5mm.
detta roster har nu gått 2,5 säsong utan att ens att det märks på det.
Testa detta ni blir inte besvikna
mvh
Martin
På er alla viking bio älskare, jag har kört viking bio i nästan 8 säsonger nu och har býtt 2 roster av orginal roster från värmebaronen, sist köpte jag av en kille som säljer på blocket Lars-Inge Johansson han tilverkar extra tjocka tillverkat i syrafast rostfri duplexplåt 2,5mm.
detta roster har nu gått 2,5 säsong utan att ens att det märks på det.
Testa detta ni blir inte besvikna
mvh
Martin
Har också köp och kört med ett roster från ovan nämnda Lars-Inge Johansson, dock bara ett par veckor så hållfastheten kan jag inte säga så mycket om.
Däremot är rostret otroligt mycket mer gediget, såväl i material som hantverk än orginal. Med de svetsfogar som mitt roster hade vågar jag påstå att det var estetiskt tilltalande!
mvh
Däremot är rostret otroligt mycket mer gediget, såväl i material som hantverk än orginal. Med de svetsfogar som mitt roster hade vågar jag påstå att det var estetiskt tilltalande!

mvh
CTC 1100 Ekonomi, VikingBio, CBJ
Tja... har haft använt fler veckor nu... tycker att det känns bra och skönhet med kraftig än orginal känns klen ...
Ingen har problemet dykat upp än så länge ....
Allting går normal som före och efter ....
Inte förändrade ...
Bara en negativ just jag tycker är lite svårare att ta ut rostret, pga att där inte finns som man kan tar ta på, om det hade någon en klack framföra då är en plus, men man får ha skruvmejsel att lyfta upp rostret.
Jag har inte att klagat än... är nöjd än så... ska se vad blir om 2-3 år..
Ingen har problemet dykat upp än så länge ....
Allting går normal som före och efter ....
Inte förändrade ...
Bara en negativ just jag tycker är lite svårare att ta ut rostret, pga att där inte finns som man kan tar ta på, om det hade någon en klack framföra då är en plus, men man får ha skruvmejsel att lyfta upp rostret.
Jag har inte att klagat än... är nöjd än så... ska se vad blir om 2-3 år..
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star