Hej!
Jag har en fråga till.
Det verkar som om matarskruven blir för lång. Den blir lite längre än själva röret. Tror att det är därför som brännaren stannar för skruven liksom fastnar i något (?). Det är andra gången det händer nu. Tänkte kanske kapa den lite. Hur mycket i så fall?
Är det någon här som vet?
undrar
Acleja
Kapa mataskruven?
Kapa mataskruven?
PX21 20 kW (Kmp) monterad juni 2006
Skåne
Skåne
Jag förlängde hela min skruv med 60cm,så jag fick anpassa skruv och rör då också.
Kapa så att du kommer innanför kanten på den delen som vilar mot botten.Spiralen måste hålla sig innanför i röret så den inte hugger i botten av förrådet.Tvångskör(direktkoppla) skruven när du har den loss från förrådet,så du ser hur den beter sig.Kanske räcker det med att du tar bort 1-2cm av spiralen.Går den tungt med pellets/spån,så kan spiralen tänja ut sig så den blir längre,så ha det med i beräkningen.
Kapa så att du kommer innanför kanten på den delen som vilar mot botten.Spiralen måste hålla sig innanför i röret så den inte hugger i botten av förrådet.Tvångskör(direktkoppla) skruven när du har den loss från förrådet,så du ser hur den beter sig.Kanske räcker det med att du tar bort 1-2cm av spiralen.Går den tungt med pellets/spån,så kan spiralen tänja ut sig så den blir längre,så ha det med i beräkningen.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Ja det kan det göra.Man bör göra rent förrådet med jämna mellanrum,beroende på hur mycket spån det följer med säckarna/bulk.Jag brukar köra ner förrådet så mycket som möjligt och sen suga upp resten med grovis.Samtidigt så har jag skruven igång och med en hink hängande under slangen.Sen sållar jag pelletsen och häller tillbaka den fina pelletsen.Spånet slänger jag ut.
Pelletseldare sen -00