Prishöjning på reservdelar

Skriv svar
Taxen
Pannrumstomte!

Prishöjning på reservdelar

Inlägg av Taxen »

Väldigt vad www.pelletsbilen.se har höjt priserna på delar till KMP :shock:
Jag köpte ett tändelement + processor för ett år sedan och gav 556kr.Nu tar de 699 kr för samma grejer :shock: Ett brännarrör kostar nu 2895 kr och jag har för mig att de skulle ha ca 2450kr då.
Är det fler som har märkt några höjningar :roll:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Det är väl svårt att sälja brännare så då får man väl ta igen det på reservdelar istället 8)
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
been906
Ungskog

Re: Prishöjning på reservdelar

Inlägg av been906 »

Taxen skrev:Väldigt vad www.pelletsbilen.se har höjt priserna på delar till KMP :shock:
Jag köpte ett tändelement + processor för ett år sedan och gav 556kr.Nu tar de 699 kr för samma grejer :shock: Ett brännarrör kostar nu 2895 kr och jag har för mig att de skulle ha ca 2450kr då.
Är det fler som har märkt några höjningar :roll:

Har beställt från pelletsbilen .se men inte fått pinalerna än snart en vecka sen och dom svara varken på mail ellet tele :( Jo dom är dyra som tusan ...någon som haft problem med dom?
/been
bebop
Lärjunge!

Re: Prishöjning på reservdelar

Inlägg av bebop »

Taxen skrev:Väldigt vad www.pelletsbilen.se har höjt priserna på delar till KMP :shock:
Jag köpte ett tändelement + processor för ett år sedan och gav 556kr.Nu tar de 699 kr för samma grejer :shock:
Vilken tur att det finns ett nytt KMP tändelement till salu på köp/sälj sidan här på forumet ! För 350 kr dessutom....
Luftvärmepump, CTC Ecoflex
HattSmugglarn
Fröträd

Inlägg av HattSmugglarn »

Jag beställde av dom tidigare i höst, men då jag inte hört något om beräknad leverans på över 2 veckor och dom inte svarade på mail så beställde jag från en annan leverantör.
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04
snokez
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av snokez »

Jag försökte få tag i slussvingar av min lokala support men Thermia har helt slut på de flesta reservdelar i sitt centrallager.
Även andra tillverkare har brist på vissa reservdelar. Då kan man passa på att höja priset då efterfrågan ökat.
Det är iofs. inte så konstigt om även Pelletsbilen har svårt att få fram delar just nu.

Det verkar som att det finns de som har uppelvt att det är (o)normalt långa leveranstider, vilket kan tyckas konstigt. :roll:
Beställer man saker på nätet vill man som kund ha produkterna snabbt, så enkelt är det.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Här finns lite alternativ.
http://www.blocket.se/pelltec?ca=10

En till som är ännu billigare.
http://www.blocket.se/alvsborg/Tandelem ... ?ca=13&w=3
Senast redigerad av Taxen den mån 25 jan, 2010 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
teufel
Lärjunge!
Kontakt:

Virvelvindcyklonen

Inlägg av teufel »

Såg att pelletsbilen.se var ÅF för Virvelvind-cyklonen.

Finns det fler återförsäljare - främst i Västsverige?

/P
EcoTec 20-brännare
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
C.M.R.
Fröträd

Återförsäljare

Inlägg av C.M.R. »

http://www.ved-pellets.se/butik/commerc ... og_pid=yes

Skickar över hela sverige, också återförsäljare av Virvelvinden
STOR ERFARENHET AV JANFIRE I MITT HUS 255kvm 2 vån med Janfire Pelletspanna (utan NH men med Flex-A)
Skriv svar