Hoppas ni orkar läsa.
Det gnisslar till i skruven ibland någonstans vid kvarnen. Kan det vara skruven som går trögt. Läste lite här om att det är vanligt att skruven sträcker på sig. Nu har jag ju inte så lång skruv så man tycker ju att det inte ska bli sådan påfrestning.
Från förådet går skruven i en lätt böj uppåt för att sedan plana ut mot kvarnen. (som ett utsträckt S)
Har läst att en del har satt i ett plaströr genom skruven för att få en kärna. Och att detta ska göra att allt spån hänger med upp till kvarnen.
* Som det är nu har jag två högar med spån under förrådet. (kommer ifrån änden av skruven & inmatningen till skruven)
* Är det normalt att det smäller lite då och då och att skruvens motor blir runt 30-40° varmt.
Sedan har jag märkt att brännaren går bättre utan baffel. Vilket i sig inte är så lustigt eftersom mottrycket blir mindre då. Men då ökar jag ca 30-40° i rökgastemp. Så en ny bättre baffel som inte motar rökgaserna men ändå låter den ta en längre väg. Då bör jag få lägre RG-temp men endå behålla samma matning och effekt på brännaren. Hoppas bara att teorin med praktik stämmer.