Hej.
Jag har en Villa S från 2001 med gamla styrkortet Nymo.
Hemma har jag även en ombyggnadssats med nyare e-kontroll styrkortet v1.2 0606-e414.
Jag har även en beskrivning hur man skall byta detta kort , är det komplicerat eller enkelt gjort ?
Frågan är om jag skall byta detta kort då jag redan har detta hemma ?
Jag har läst att detta kort skall ha bättre styrning ?
Varför bytade man styrkort från nymo till e-kontroll egentligen ?
Dessa sakerna övertog jag då jag köpte huset för 1 år sedan.
Nymo styrkort till nyare e-kontroll styrkort
Styrkort Iwabo.
Hej
Du har ett PM..
Kenneth
Du har ett PM..
Kenneth
Eldat med pellets sen Dec.1994.
Pelletsinstallatör Janfire 94-97/ 97-Iwabo /08-Biocomfort
Iwabo Villa S2 med uraskning fläktkont.skruvkont.pelletsbroms.
Panna Combifire
Solfångare sen Aug.1995. 20 kv Hus.300 kv
varav 100 kv verkstadsdel.golvvärme.
Pelletsinstallatör Janfire 94-97/ 97-Iwabo /08-Biocomfort
Iwabo Villa S2 med uraskning fläktkont.skruvkont.pelletsbroms.
Panna Combifire
Solfångare sen Aug.1995. 20 kv Hus.300 kv
varav 100 kv verkstadsdel.golvvärme.
Intressanta uppgifter för den som är intresserad av industrihistoria.
Någon som vet vilket år Iwabobrännaren fick annat styrkort.
Nymo och Naturenergi var ju konkurrenter. Inte så underligt då om Nymo ville hålla produktutvecklingen för sig själv.
Så styrkortet till nyare Iwabo S1 kommer från eKontroll.
Kan det vara samma styrkort som satt på eKontrolls egen pelletsbrännare Katlabrännaren som fanns ett tag kring 2004 men snabbt lades ned pga för stor priskonkurrens.
För övrigt så är Katlabrännaren en föregångare till Bionordic Viking 9990 och B16 brännarna (samma mekaniska konstruktör). Vet inte om styrkortet till Viking 9990 i sin tur har släktskap med eKontrolls styrkort. Styrkortet Till Viking B16 var i alla fall inte besläktat utan en nykonstruktion.

Någon som vet vilket år Iwabobrännaren fick annat styrkort.
Nymo och Naturenergi var ju konkurrenter. Inte så underligt då om Nymo ville hålla produktutvecklingen för sig själv.
Så styrkortet till nyare Iwabo S1 kommer från eKontroll.
Kan det vara samma styrkort som satt på eKontrolls egen pelletsbrännare Katlabrännaren som fanns ett tag kring 2004 men snabbt lades ned pga för stor priskonkurrens.
För övrigt så är Katlabrännaren en föregångare till Bionordic Viking 9990 och B16 brännarna (samma mekaniska konstruktör). Vet inte om styrkortet till Viking 9990 i sin tur har släktskap med eKontrolls styrkort. Styrkortet Till Viking B16 var i alla fall inte besläktat utan en nykonstruktion.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.