Tänkte kolla om det finns någon som har erfarenhet av stoppbleck
pga pelletsen ligger i pannan och glöder?!
Olika sorter? Kollade lite på pelletsbilen.se men svårt att bilda sej en uppfattning hur bra det funkar..
Känns som om man vill att det brinner mer i en hög än att det ligger i hela röret + i pannan... ?!
Stoppbleck
Stoppbleck
CTC 1100 -96 PX21-03 Tigex25 motdraglucka.
Har du inte haft något alls?
Beroende på vilken modell av brännarrör du har så finns det två modeller av bleck.Jag bytte rör för en tid sedan och då passar det som är till 21:an(jag har ju den gamla 20:an).
Jag köpte samtidigt en pelletsbroms,som sättes i fallröret.Det kan bli god fart på pelletsen när det ramlar ner.
Beroende på vilken modell av brännarrör du har så finns det två modeller av bleck.Jag bytte rör för en tid sedan och då passar det som är till 21:an(jag har ju den gamla 20:an).
Jag köpte samtidigt en pelletsbroms,som sättes i fallröret.Det kan bli god fart på pelletsen när det ramlar ner.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Nej det sitter inget där, så jo, det blir bra fart! Värsta rutsch banan...
Sitter som en halvmåne man skruvar, hittade någon ritning med ett mått..
Ska klippa till en sådan i morgon!
Har du varit med om att start dosen har ändrat sej,helt av sej själv??
Haft att göra i kväll kan ja säga... innan ja fattade att det bara kom 1dl istället för 3,5dl... jaja, nu tuffar den på!
Tack!
Sitter som en halvmåne man skruvar, hittade någon ritning med ett mått..
Ska klippa till en sådan i morgon!
Har du varit med om att start dosen har ändrat sej,helt av sej själv??
Haft att göra i kväll kan ja säga... innan ja fattade att det bara kom 1dl istället för 3,5dl... jaja, nu tuffar den på!
Tack!
CTC 1100 -96 PX21-03 Tigex25 motdraglucka.
Har du provat med att köra enbart skruven för att mata fram pellets i en hink?
Kan göra att det kommer fram bättre med pellets sen.
Kan göra att det kommer fram bättre med pellets sen.
Pelletseldare sen -00