Hur länge ska tätningsgarn hålla egentligen.
Är det nån som vet vilken diameter som passar till luckorna på Orlan?
Finns det något bra tips på hur man får bort dom gamla?
Tätningsgarn.
Tätningsgarn.
207 + 96m2 träkåk + 70m2 källare. Orlan 40kW, 5*750lAck(varav 1st tekniktank), UVR 1611 loggar 11st tempmätare, Schiedel IsokernØ200 6,5m, KWZ150,laddomat 21 87°.25m³ stpl Ved/år
14m²Vakuumrör(16m²bygg yta) matad via Maxitherm 35m 2x22 kopparkulvert.
Hej Wodda
Packningsgarn slits lite olika fort beroende av temperatur o tjärhalt
som klistrar fast packningen...
Det finns tätningar som nära håller pannan ut, tills de som behöver bytas. dem när de gör otätt, men flera år är ett vanligt mått.
Glasfiber 12 mm fyrkant fläta som kan passa till luckorna på Orlan om jag minns rätt ?
Hur man enklast får bort gammla packningar..
Ibland är det inte så enklelt, vast stämjärn kanske är enklast att hugga bort gammla packningar med,
vanligt smält margarin löser upp tjära, men fastbränt kan vara värre att lösa upp.
Mvh
Ruben
Packningsgarn slits lite olika fort beroende av temperatur o tjärhalt
som klistrar fast packningen...
Det finns tätningar som nära håller pannan ut, tills de som behöver bytas. dem när de gör otätt, men flera år är ett vanligt mått.
Glasfiber 12 mm fyrkant fläta som kan passa till luckorna på Orlan om jag minns rätt ?
Hur man enklast får bort gammla packningar..
Ibland är det inte så enklelt, vast stämjärn kanske är enklast att hugga bort gammla packningar med,
vanligt smält margarin löser upp tjära, men fastbränt kan vara värre att lösa upp.
Mvh
Ruben
Senast redigerad av Olle45 den tor 12 mar, 2009 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
Tillverkar rökgasutrustning

och så blev det.....men det är grymt. Tack Ruben, jag åker hem och skickar en beställning sen.
207 + 96m2 träkåk + 70m2 källare. Orlan 40kW, 5*750lAck(varav 1st tekniktank), UVR 1611 loggar 11st tempmätare, Schiedel IsokernØ200 6,5m, KWZ150,laddomat 21 87°.25m³ stpl Ved/år