Så här kan Neova straffa sina missnöjda kunder !!!

Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Beginner: helt rätt! Jag tycker att detta gäller lite generellt men en del tycker att om man köper t.ex. en brännare ska säljaren installera brännaren och tillverkaren ta alla funderingar som in inkompetent säljare åstadkommer.

Jag lever efter "chain of command": återmata till det som är närmast, begär att få problemet löst. Vägrar h*n eller visar sig inkapabel att ordna en fungerande lösning kan man gå ett steg upp i kedjan och påpeka att denna person/firma är okunniga och att man har ett problem som måste lösas snabbt.

"Steget över" kan då antingen ta direkt kontroll eller hänvisa till kompetent personal.

Om man INTE följer denna rutin kommer dessa idioter som gärna säljer och tjänar pengar men som inte kan/vill se till att det de säljer faktisk fungerar att fortsätta med att göra livet surt för köpare. När en tillverkare säljer enheter till en underförsäljare får de en viss rabatt, denna summa utgör dels en vinst men ÄVEN en betalning för den servicekostnad som finns med ett visst antal enheter ute. Om man då går direkt på tillverkaren är det säljaren som får pengarna och tillverkaren som betalar servicekostnaden.

Och sämst av allt: idiotsäljarna får leva kvar för att tillverkarna inte får massiv återmatning om vem som är direkt negativa för deras varumärke.

Så en seriös installatör som sköter jobbet är den som tjänar minst pengar, skojarna tjänar mest och vid att gå till tillverkaren och kräva lösningar av dom låter man detta fortsätta.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
wepe
Pannrumsnisse!
Inlägg: 797
Blev medlem: tis 21 mar, 2006 20:45
Ort: Utanför Jönköping

Inlägg av wepe »

Kan bara hålla med ovanst , MEN om problemen kvarstår även när det
är nästan omöjligt att komma fram till leverantören och påpekat att
det inte funkar med den ÅF man köpt tex brännaren av , och det inte
händer mycket mer då heller ?? Hur seriöst är det?? Vad beträffar pellets
har jag köpt direkt av företagen BEGINNER nämnde . Vad beträffar Neova
köpte jag direkt av från deras anläggning utanför Österbymo , mycket trevlig personal + bra pellets . Numera tror jag inte det går att köpa direkt ? Mer en Vida och Ötab ? Strulet som var för mig för c:a 3 år sedan
var att jag köpte 4 pallar från en Åf av Såbi , då jag struntade i att använda garaget till en av bilarna . Jag VET att dom hade strul då , men dom vägrade att erkänna det , fanns många seriösa Åf som ställde upp så gott de kunde inkl den jag köpte av . Därför tog jag kontakt med Såbi som kom och stlällde om brännaren så den gick c:a 1/2 dygn utan vara igenkoksad . Vidare tror jag inte det finns någon ÅF som är villig att lägga ner det arbete som lades fram som förslag ? Helt enkelt för det är inte så stora pengar att tjäna på det + köper man av större tillverkare , tar jag
i varjefall för givet att det är kvalitè + kanske betalar extra för att få det .
Risken tror jag är att dom seriösa ÅF försvinner , att det bara blir sk lycksökare som struntar i vad kunden säger och tillverkarna bryr sig inte heller verkar det som ???

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
trance2004
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 25 nov, 2005 16:50

Kan bara bekräfta att....

Inlägg av trance2004 »

Hej !

Kan bara bekräfta som nån skrev i tidigare inlägg att Neova och Tälje Energi är samma pellets....så se upp som sagt var.....

I övrigt så kan jag konstatera att vår åtgång av pellets har aldrig nånsin
legat i närheten av den nuvarande :(

Får nog bli att se över uppvärmingen om alternativ som det känns.
Tråkigt då man köpte eländet för 31 sjalar för 4 år sen.Men iofs..sämre
affärer än så har man väl gjort här i livet..hehe.
Agerod
Försäljare
Inlägg: 142
Blev medlem: lör 01 jan, 2005 19:00
Ort: Höör i Skåne
Kontakt:

Re: Kan bara bekräfta att....

Inlägg av Agerod »

Det är väl ingen nyhet att Telge säljer Neovas pellets?? Varför skall jag se upp med det?
Åtgången av pellets har kanske med klimatet att göra? Är det kallt går det åt mer pellets, eller olja, eller el, eller vad du nu har för alternativ?

Edit: Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Janfire flex, TMV Alpha, eKontroll TK1A
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
trance2004
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 25 nov, 2005 16:50

eh......

Inlägg av trance2004 »

Nej kanske inte är nån nyhet för endel men var en upplysning till
dom som eventuellt inte är intresserade utav Neova pellets i en annan
förpackning.
Dom har ju uppenbarligen haft lite problem genom åren
så vitt jag kan förstå.

Det är väl ingen nyhet att klimatet har en inverkan vad beträffar pelletsåtgång ?? Eller har jag missat nåt där ??

ROFL
Skriv svar