Driftstopp i högfartsläge?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

I den här tråden kan läsa vad NRG skriver lite längre ner i tråden.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... t=fotocell
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Niklas80 skrev:Jag tycker lågan ser lugn och gulaktig ut.

Men fotocellen/ flamvakten är det ok att volt-talet rör sig så mycket?
Gulvit blir bra ..Gå gärna ut och kolla skorstensröken ...skall knappt synas bara vara en varmdallring" eller vit rök (Beroende på väderlek :wink:
Som Taxen sa nedställd fläkt mindre matning vid drift...

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
NRG
Stor entusiast!

Inlägg av NRG »

Hej!
Angående flamvakten så ska den ligga hyggligt stabilt under 4,5 V. För lång tid över så bryter den.

Det slår alltid lite i och med att matningen är ojämn men så mycket som upp till 7-8 V har jag inte sett själv vad jag kan minnas. Kanske precis i uppstarten? Sen ska det vara mycket stabilare. Om du har så hög variation vid full drift så hade jag kontaktat KMP eller min installatör. Känns inte rätt. Annars så hade jag också följt Ronalds tips så att du inte brassar på med för hög effekt.

/NRG
KMP PX 21 från 2005, TMV panna 1987, Vida pellets
Niklas80
Prima virke
Kontakt:

Inlägg av Niklas80 »

Tack för tipset med 185-190 volt. nu brinner den helt underbart.... Nåja man kanske inte ska ta ut segern i förskott, men det ser lovande ut.

Nu har den brunit 2,5 dar utan driftstopp. Det har den inte gjort på snart en månad.

mvh Niklas
Nibe city, kmp px21 -06, ötab pellets, KV Z150
Sjuntautomatik med Utegivare.
Kamin (keddy) i vardagsrum/kök. Luftvärmepump IVT i hall
boyta 177kvm, biyta 100kvm
Skriv svar