Klass 2 pellets - leverantörer?

Skriv svar
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

Klass 2 pellets - leverantörer?

Inlägg av GoForIt Pellets »

Hej,
Läser i en annan tråd om klass 2 pellets, där Gerka köpt från "MK rör o svets i Avesta tel 0226-20029, priset är 1550:- per pall".

Vilka fler levererar klass 2 pellets?

Fler som har testat eller kör?

Jag är väldigt intresserad av att testköra lite pellets tillverkad av enklare råvara.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Flexifuel
Fröträd

Inlägg av Flexifuel »

2:a klass pellets???

Den med smul eller den som är utan moms?
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

:lol: :lol: 8)

Ja, egentligen var det ju inget av det.. :D utan Klass 2-pellets, men gärna utan smulor.. :D

Edit: Direktcitering borttagen....... / Roli moderator
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

Varför inte testa Finpellets för ungefäf samma pris som fulpellets , om du köper stosäck alltså . http://www.olmstadtra.se/Pellets.htm
Finns 2:sorteing hos Smålandspellets , eller fanns , vet inte om det finns nu . Går ju att ringa o kolla . Men har för mig att en del haft problem med den pelletsen i Vikingen :roll: PGA långa pellets ??? Vet inte hur det är nu

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

Jag har ryktesvägen hört några som inte har varit så särskilt nöjda med ÖTAB:s pellets. Ojämn kvalité, och löst pressad nämns bl.a.. Dessutom är ju priserna de beskriver på sin webbsida hämtpriser. Prisbilden levererat verkar vara en helt annan efter vad jag förstår. I synnerhet gällande bulk.

Smålandspellets i kl.2 har jag faktiskt inte hört talas om. Som jag uppfattat det så satsar de väl enbart på småsäck?

Jag är ute efter pellets som har tillverkats mer okonventionellt, gärna på annan huvudråvara än sågverkssågspån. Och med en betydligt lägre prisbild.

Barkpellets känner jag ju till, men den verkar ju ge för uppenbara driftsproblem i våra villabrännare. Dock är det säkert en vettig produkt för micro/mindre fjärrvärmeanläggningar.
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

Det jag har köpt från Ötab har varit väldigt fin pellets . Visst det är hämtpris . Men tror det är ungefär samma pris som barken nu , skiljer visst c:a100Kr ton . Tror de flesta som säljer billigare pellets säljer det som hämtpris :roll: Om man inte tar hem mängder , men det kanske inte är så käckt om man ska testa :roll: Har inte hittat flera alternativ än annars är jag ju rätt pigg på att testa med . Tycker för min del att jag kan inte köpa billigare än det jag har nu , plus bra pellets enl mig , än att testa något som inte är mycket billigare o orsakar mer problem . Om Smålandspellets har kvar 2:sort , så handlar det nog om säckar , köpte det när jag var där och kikade . TROR inte dom kör ut det heller om dom har det ?? Men det går ju att ringa och kolla ??

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Skriv svar