P-märkning

Skriv svar
Tomas
Späd planta

P-märkning

Inlägg av Tomas »

Ett tips kolla med erat försäkringsbolag om dom godkänner icke p-märkta brännare.
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

min personliga åsikt ät att det ska dom skita. uppfyller brännaren kraven på (va va denu?) tre oberoende bakbrandsskydd så räcker det. sedan att SP tagit en titt på detta och utfärdat ett intyg som intygar detta gör det väll lättare. men brandorsaken måste väll fortfarande utredas även om den är Pmärkt.

Mig veteligen så finns det ju bara en ända Värmepump som är P märkt :wink:
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Agerod
Försäljare
Kontakt:

Inlägg av Agerod »

Försäkringsbolaget kanske skiter i att du skiter i p-märkningen. Då får du kanske betala det nedbrunna huset själv, men det kanske du skiter i...

För övrigt skiter nog försäkringsbolaget i att det bara finns en värmepump som är p-märkt - om det nu brunnit i din pelletsbrännare.
Janfire flex, TMV Alpha, eKontroll TK1A
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Jo jo det är ju så att när det väl gäller så vill ju inte dessa bolag ersätta för något. inte ens det manhar rätt till :cry:

Det jag menade var det att det verkar nästa som detta med P-märkning är lite magiskt. kan ju inte säga att det är helt fel med en spec på hur bra förbränningen skall vara & hur många bakbrands skydd det finns.

För övrigt så är inte min oljebrännare P-märkt
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Tomas
Späd planta

Inlägg av Tomas »

mmm.. dumt att betala en försäkring som inte gäller. Olika försäkringsbolag har olika kriterier för sina hemförsäkringar tål att tänka på.
Skriv svar