Styra cirkpump med CBJ?
-
- Pannrumshärskare!
Du ger väl inte upp så lätt
.
Hade förväntat mig en bra lösning som jag sedan kunde kopiera

Hade förväntat mig en bra lösning som jag sedan kunde kopiera

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
-
- Energiprofet!
- Kontakt:
Det finns ju magnetstyrda brytare... hittar ingen just nu men ska fortsätta kolla, med en sån i helkapslad låda och en stark magnet fastlimmad på styrspaken slipper man ju åtkomliga strömförande delar
/Jörgen
/Jörgen
Hus från 51, 1+1/2 plan med källare, 107m2, timmerstomme 5*8 tum med fiberskiva/panel, Vedolux 37, brännare Scotte, 2 * 750L acktank. Kompletterat med L/L på entreplan. Se länken i min profil
Hej
Vist går det att montera magnetbrytare, men vad vinner man med det ?
det finns ju kapslade ändläges brytare också.
Nu gällde det en bra fastmontering, här är ett förslag,
använd en skruv som håller locket, vik plåtkanten så dena får stöd av ett hörn går det inte med orginalskruven byt den till en skruv med försänkt huvud.
Här är det bara fantasin som begränsar utförandet.
Vill man sedan göra det helt elsäkert använd klenspänning av samma typ som CBJ n använder sig av, har du tur räcker denna drivkälla till att driva ett relä också, som styr cirkulations pumpens nätspänning med.annvänd en separat driv tranformator till styrkretsen.
Mvh
Ruben
Vist går det att montera magnetbrytare, men vad vinner man med det ?
det finns ju kapslade ändläges brytare också.
Nu gällde det en bra fastmontering, här är ett förslag,
använd en skruv som håller locket, vik plåtkanten så dena får stöd av ett hörn går det inte med orginalskruven byt den till en skruv med försänkt huvud.
Här är det bara fantasin som begränsar utförandet.
Vill man sedan göra det helt elsäkert använd klenspänning av samma typ som CBJ n använder sig av, har du tur räcker denna drivkälla till att driva ett relä också, som styr cirkulations pumpens nätspänning med.annvänd en separat driv tranformator till styrkretsen.
Mvh
Ruben
Senast redigerad av Olle45 den sön 21 dec, 2008 12:06, redigerad totalt 1 gånger.
Tillverkar rökgasutrustning
Kanske mitt inlägg blir liiiite off men hoppas inte för mycket...Men vad kostar tryck o v-tals styrd pump modell mindre till våra enkla system..
Kan det inte vara nåt ändå blir väl liiite samma tänk....hmm mini liite..
Mvh
Kan det inte vara nåt ändå blir väl liiite samma tänk....hmm mini liite..

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Rinkabyrör tar 2570:- för en 4 meters alpha 2 vilket räcker till vanlig villa, Oftast brukar man vilja strypa för lägre flöde..
6 meters alpha 2 tar dom 3010:- för..
Den drar lite el iaf..
6 meters alpha 2 tar dom 3010:- för..
Den drar lite el iaf..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Pannrumshärskare!