Det jag har gjort med min brännare under 7 år är:
Fått slipa på den gamla konstruktionen med glödstift och spole.Fick denna utbytt på garantin till värmeslinga i stället.Det var nytt då.Tror det var-03.
Fått köpa några stoppbleck i brännarröret.Sen gjorde jag några själv också.
En värmeslinga har jag bytt för ett par år sedan och har fortfarande kvar.Inre brännarröret är lite sprucket och sönderbränt,men funkar fortfarande.
Jag har aldrig haft nån servicekille på besök annat än vid första besiktningen(för garantin)
Tanken är att jag skall ha min gamla brännare här i den "nya" hyresvillan,men vi skall bygga nåt slags förråd först och oljan skall ta slut.
Har provkört i alla fall och det verkar funka fint med den här pannan också.
Summa kostnad på dessa 7 år är ca 1200kr i reservdelar.
hur har ni det med px-21 orna?
Hejsan Robban och välkommen hit
Har ni läst våra regler ?
3. 3. Är du ny medlem och vill ha svar på frågor? Då ska du skriva vilken utrustning du har, typ av panna och brännare (samt/eller övrig utrustning). Även bostadsort bör skrivas in.
Utan detta kan andra medlemmar inte hjälpa dig! Du skriver detta under "PROFIL" längst upp sidan hittar du det .
Har ni läst våra regler ?
3. 3. Är du ny medlem och vill ha svar på frågor? Då ska du skriva vilken utrustning du har, typ av panna och brännare (samt/eller övrig utrustning). Även bostadsort bör skrivas in.
Utan detta kan andra medlemmar inte hjälpa dig! Du skriver detta under "PROFIL" längst upp sidan hittar du det .
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Ikväll rengjorde jag mitt veckoförråd för 1a gången på 5 år
Men dra på trissor vilken skillnad på matning i skruven ..Man blir ju lyrisk
.....Det blir till att rengöra lite oftare hädanefter..
Mvh

Men dra på trissor vilken skillnad på matning i skruven ..Man blir ju lyrisk

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Jag lovar att bättra mig......
Ett tillägg bör göras ...att skruvmotorn lärde nog få längre livslängd också om den inte behöver gå så tungt med all spån i skruven....
Mvh

Ett tillägg bör göras ...att skruvmotorn lärde nog få längre livslängd också om den inte behöver gå så tungt med all spån i skruven....
Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd