Han berättade om pellets och värmepump, som ni vet om pellets och värmepump som dom "krig om åsikt". Så han hade CTC1100 med oljeeldning. Valet var stod mellan pellets och värmepump. Han valde värmepump eftersom lägre drift och underhållfri samt sköter sig själv. Med pellets tar mycket arbete att tänka på bla bla..
Burff.. sa jag
Så då valde V/L VP IVT Optima 600 och kastade CTC1100 (nej kastade du, sa jag) tyvärr och sätt in VP 4 månader sedan, fungerade bra tills precis före julafton så smällde den kompressor och VVS var och undersökte och den kompressor har blivit skurit sig.
Och har kontakt med IVT som 10 år kompressorförsäkring.
Men IVT tog inte emot garanti utan själv vållande skadad.
Va

Det måste varit fel från leverantör som har montering skadad. Stackar att han lade jävla nästa 100 laxar och icke gäller garanti. Men han ska häva krav från IVT att byta, men VVS har tagit den kompressor med sig och skicka till IVT för undersöker teknik och IVT ska betala för kompensation el-räkning för elpatron från den dag tillsvidare. Han är mkt orolig.
Jag blev förbannad varför måste man vänta, alla som garanti utrustning ska bytas på en gång inte lämna och vänta.
Och förbannade att VVS sade till honom att CTC1100 anpassade inte med pellets skulle ställde till stort problem och krångla.

Själv klart sa jag att det funger hur bra som helst tittar in på pelletsforum.info fast finns småning problem oftast i början sen blir bra och med beror på vilka brännare man köper o anpassar pelletskvalitet.
Men han ångrade inte.
Ja så bara hoppas han får ersättning ny maskin av IVT mot försäkring.