Tänkte kapa alla mina 9 retarder i sommar, har ju kört med olika långa stumpar, beroende på väder,dvs kallt ute lång stump, milt ute= kortare stump. Nu tänkte jag kapa av alla nio,lika mycket.Men frågan är hur mycket?? Vill inte ta för mycket= för hög rökgastemp,eller för lite= risk för kondens.
Hur mycket har ni andra kapat, som kör med 9 retarder i CTC 1100 ??
Hör av er!
Mvh Vatsug
Hur mycket törs man kapa??
-
- Energiprofet!
Hur mycket törs man kapa??
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
-
- Energiprofet!
Jag har en halv i mitten, dom andra åtta är hela.
Är gränsfall med att den varnar för högt tryck i brännkammaren då men det går oftast =)
Vad ligger du på för rökgastemp då? Jag hade tänkt ta av alla 9 lika mycket,annars går väl mesta värmen ut där du har den 1/2:a. Jag har ju ganska lång skorsten med bra drag, så jag hoppas att det ska gå. Märker att det ryker ganska mycket från skorstenen,just i start fasen nu när det är varmt ute.
Mvh Vatsug
Är gränsfall med att den varnar för högt tryck i brännkammaren då men det går oftast =)
Vad ligger du på för rökgastemp då? Jag hade tänkt ta av alla 9 lika mycket,annars går väl mesta värmen ut där du har den 1/2:a. Jag har ju ganska lång skorsten med bra drag, så jag hoppas att det ska gå. Märker att det ryker ganska mycket från skorstenen,just i start fasen nu när det är varmt ute.
Mvh Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.