Rökgasanalys Lund (Skåne), CTC Ecoflex. Tips någon?

Skriv svar
Skåne
Fröträd
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 03 nov, 2005 00:51
Ort: Lund

Rökgasanalys Lund (Skåne), CTC Ecoflex. Tips någon?

Inlägg av Skåne »

Jag bor i Lund och undrar om nån av er kan rekommendera någon som kan ställa in min CTC Ecoflex med rökgasanalys. Jag ringde CTC och fick tips på en oljeservicefirma, men när jag ringde honom verkade han just jobba mest med oljeservice, inte alls med pellets. Och han hörde aldrig av sig som han lovat.

Jag har aldrig fått pannan injusterad utan kör med fabriksinställningarna. Det har funkat bra denna milda vinter, vad jag kan begripa, men förra vintern som var kallare sotade pannan. Nu har jag satt dit en dragregulator så nu vill jag få den riktigt injusterad.

Tips någon? Innan jag ringer sotarn och frågar.
Senast redigerad av Skåne den tis 04 mar, 2008 00:02, redigerad totalt 1 gånger.
Egeninstallerad (mha kusin) Ecoflex, MAFA mini och Stora Enso på småsäck. Pelletsdrift sedan 28 feb 2007. KW012 dragbegränsare med Transtemper specialadapter.
manin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1368
Blev medlem: sön 28 nov, 2004 10:13
Ort: Norra Skåne - Göinge

Inlägg av manin »

..
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Dykarn
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: fre 21 okt, 2005 11:21
Ort: Skåne

Inlägg av Dykarn »

Hej,

Kolla med oljebolaget i skåne (finns i Helsingborg). http://www.oljebolagetiskane.se/?pid=105&sub=1. Pär gör rökgasanalyser och hjälper dig säkert med inställningar för att optimera driften.

Mvh Dykarn
Biosol panna, Pellx P21, Aquasol BIG 6.6, ERA-10 bivalent shunt, Mafa mini förråd.
Skriv svar