Vibrationer i vattensystemet

Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Prova med att strypa en av kranarna vid mätaren och se om det blir nån skillnad.Kostar inget att pröva :wink:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Jägarn
Entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Jägarn »

robbanlotta skrev:Jägarn
Ok. Fan mä, vad kan va mitt fel då i huset? Gatan har nya vatten rör, jag har nytt fram till vatten mätaren (v.m. är ny) sen kommer mina gamla rör och det första som händer är att det viker av och går till duschen.
När jag vrider av vattnet där så blir det ett ganska bestämt "duck" i ledningarna. ("duck"= ett ljud :lol: )
Detta händer i allt som drar vatten.
Det kanske är för högt tryck i ledningarna då från gatan?
Vad har du för blandare i ditt hus??

jo vanligt problem när det gäller tvättmaskiner det sitter en magnetventil i maskinen som öppnar o stänger..
Pellerik
Prima virke

Inlägg av Pellerik »

Rörmokaren och jag provade trycket på mitt inkommande vatten och det var 10bar, det var efter att jag bytit inkommande vatten+stammarna inne i huset. Värst var det på nätterna, när det inte tappades så mycket vatten i kvarteret, då började säkerhetsventilen slå och det lät så inni h...e i hela huset.
De gammla galvade rören som jag hade, var väldigt igensatta så dom reducerade trycket pga av det.
Reduceringsventilen jag satt dit är en sådan man har till gas (skärbrännare osv.)
Det här är ca 13 år sedan, men det har funkat bra sedan dess.

Jag kontaktade min kommun ang. detta, men dom påstod att dom hade rätt att köra ut vatten i 2-12bar!!

//Henrik
Ecotec A3-15 -2000, Albin 330trio -1991, Mafa minisilo+ eget internföråd
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

André skrev:
wepe skrev:I mitt fall kommer det bara när man stänger av vattnet .

Wepe
Hos mej är det då man just öppnat kran o det fortsätter durra/slå i ledningarna nån sekund efter att man stängt kran, Det händer även då man spolar wc´n så jag inbillar mej att det är nått fel på blandningsventilen..
Äntligen slut på ljudet :wink: Köpte nytt , påfyllnads ventil , backventil,
blandningsventil. Nu är det tyst i varjefall. Misstänker det var
backventilen.

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Skriv svar