Den va nu justerad med inställningarna
Hög matning 58% fläkt 48%
Låg matning 35% fläkt 30%
När jag kollade med min simpla Co2 mätare så låg Co2 halten på 8,5%

Jag testade att ändra matningen till 82% med fläkten på 48% o då blev Co2 11% sen va pannan varm så den gick ner på låg o även där va Co2 låg (8%) så jag tog med lita av hans pellets hem för att jämföra inställningar för att få 12% Co2 samt se hur det blev jämfört med min pellets..
Tro det el ej så blev värdena samma i min panna som ecoflexen med lika inställningar, Så nu har jag justerat in pannan med mina inställningar men ej hunnit kolla igen men ska göra det imorgon då jag ska öka tempen i huset innan dom kommer hem från semestern.. Den kommer nog att få gå rätt mycket då tempen i huset bara varit 12° där i 3 veckor..
När jag testade hemma med hans pellets så blev värdena
Hög matning 82% fläkt 47% Co2 12%
Låg matning 60% fläkt 26% Co2 12%
Så nu får jag se imorgon om värdena är samma där som hos mej vilket då skulle betyda att det INTE är alla ecoflex som har problem..
Sen så ska min brännare monteras in i kompisens ecoflex som jag justerat in med deras pellets så då får vi se om den funkar som den ska, Gör den det så måste det lika förbannat va nått i programvaran/elektroniken som är fel på vissa ecoflex..