Sten i pellets
Sten i pellets
Hej undrar om någon har fått sten i sin pellets?
Köpte 2pallar från okq8 och det var 3st stenar med vid 3 olika tillfällen har ringt okq8 men de vill ej tro på detta, 2st stenar var som vanligt gårdsgrus och en var stor som ett ciggpaket.
Har även haft stora problem med att okq8:as pellets smulas sönder och ger driftstörningar i anläggningen
Köpte 2pallar från okq8 och det var 3st stenar med vid 3 olika tillfällen har ringt okq8 men de vill ej tro på detta, 2st stenar var som vanligt gårdsgrus och en var stor som ett ciggpaket.
Har även haft stora problem med att okq8:as pellets smulas sönder och ger driftstörningar i anläggningen
Betalade 2100/pall hos www.Direktved.se
- Prima virke
En kompis som kör på Neova hittade förra året 2 betongbitar
på rostret i brännaren.
Dom var ungefär stora som en halv tändsticksask,som tur var
hade dom gått genom skruven.
Lev. kontaktade fabriken som kom med förklaringen att "nån"
hade kört sönder en betongficka med skopan på lastmaskinen före "säckning"
på rostret i brännaren.
Dom var ungefär stora som en halv tändsticksask,som tur var
hade dom gått genom skruven.
Lev. kontaktade fabriken som kom med förklaringen att "nån"
hade kört sönder en betongficka med skopan på lastmaskinen före "säckning"
Viking bio-06+Värmebaronen Combimax-90
Dragbegränsare TIGEX 25, Egentillverkat pelletsförråd (typ Mafa veckoförråd)
Dragbegränsare TIGEX 25, Egentillverkat pelletsförråd (typ Mafa veckoförråd)
Jag plockade ut en skruv/bult ur brännaren i förra veckan.
Det var ordentligt fastkörd under skruven, så jag fick lossa motorn för att kunna vrida skruven baklänges. Det var lite pyssel innan det var klart...
Jag utgår från att skruven kom med pelletsen, men HELT säker kan man ju inte vara.
Peter
Det var ordentligt fastkörd under skruven, så jag fick lossa motorn för att kunna vrida skruven baklänges. Det var lite pyssel innan det var klart...
Jag utgår från att skruven kom med pelletsen, men HELT säker kan man ju inte vara.
Peter
Biomatic 20+
Hmm.!jaa nån måste haft "en skruv lös" i alla fall..Asterix skrev:Jag plockade ut en skruv/bult ur brännaren i förra veckan.
Peter
Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
-
- Gallringsobjekt