Hejsan Har nu beställt en KMP Mysinge med Drag, med undrar vart eller av vilka ni köper av ni som bor i umeå området?
Vill helst ha bra pris och bra kvalitet och att dom ska kunna köra ut till Gräsmyr där jag bor, har kollat lite på AGROL hemsida och det verkar ju vara bra pellets dom har men tycker att dom är lite dyra men det kanske är normalt pris dom har på 16/kg säcken?
Tackar för svar.
Pellets i Umeå med omnejd
Runt Umeå finn det många leverantörer att välja på, köpte småsäck från Femett (2340/ton) både förra året och i år tycker den funkar bra och finns ju i grannbyn till dig (Hallen)
I en annan grannby (Mullsjö) till dig bor en av delägarna till pellets fabriken i Bjurholm, föredetta Ullkraft. Han brukar alltid ha en del pellests hemma, dom är också klart billigast (1800/ton) om man kan använda storsäck som är det som dom erbjuder. Man måste också hämta själv för det priset.
För övrigt finns det Frajon (Brattby/Vännäs), Statoil (stenvalls trä) Ske-kraft, Bioenergi i Luleå, OK/Q8 (samma som ske-kraft) har säkert glömt någon.
Annars kan jag rekomendera att ringa runt och kolla priser innan du beställer för vintern för priserna ändras rätt fort beroende på kyla/värme och råvarutillgång mm.
I en annan grannby (Mullsjö) till dig bor en av delägarna till pellets fabriken i Bjurholm, föredetta Ullkraft. Han brukar alltid ha en del pellests hemma, dom är också klart billigast (1800/ton) om man kan använda storsäck som är det som dom erbjuder. Man måste också hämta själv för det priset.
För övrigt finns det Frajon (Brattby/Vännäs), Statoil (stenvalls trä) Ske-kraft, Bioenergi i Luleå, OK/Q8 (samma som ske-kraft) har säkert glömt någon.
Annars kan jag rekomendera att ringa runt och kolla priser innan du beställer för vintern för priserna ändras rätt fort beroende på kyla/värme och råvarutillgång mm.
Abso pk12+flex a