Sommarkampanj VIDA (Wisswood)
Sommarkampanj VIDA (Wisswood)
På http://www.vidapellets.se kan man före 15 Augusti 2007 beställa 4 pallar för 2050 kr (fraktfri leverans i södra Sverige). Jag funderar på att beställa minst 18 pallar (tillsammans med mina grannar) och då blir priset 1950 kr.
Jag tror detta pris är ganska konkurrenskraftigt i södra delen av riket och om många skulle beställa typ en årsförbrukning från dem så skulle detta antagligen innebära att lagren hos deras konkurrenter ökar och därmed priserna sjunka.
Vad tror ni?
Jag har använt denna pellets tidigare utan problem (då de hette wisswood) men kommer inte ihåg några kvalitetssdata.
Är det någon som har en säck liggade från vida/wisswood där detta framgår? Det finns ingen kvalitetsdata på deras webbplats.
När jag ringde för att få offert för minst 18 pallar upplystes jag om att de har problem med sin e-post, därför fungerar för tillfället inte info@vidapellets.se.
Jag tror detta pris är ganska konkurrenskraftigt i södra delen av riket och om många skulle beställa typ en årsförbrukning från dem så skulle detta antagligen innebära att lagren hos deras konkurrenter ökar och därmed priserna sjunka.
Vad tror ni?
Jag har använt denna pellets tidigare utan problem (då de hette wisswood) men kommer inte ihåg några kvalitetssdata.
Är det någon som har en säck liggade från vida/wisswood där detta framgår? Det finns ingen kvalitetsdata på deras webbplats.
När jag ringde för att få offert för minst 18 pallar upplystes jag om att de har problem med sin e-post, därför fungerar för tillfället inte info@vidapellets.se.
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.
2 vuxna+2 barn.
pallar?
Vad menar du med pallar? Hur mycket är det i en pall? Kilopris eller tonpris är det som räknas. Efter som det kan vara olika mycket på pallarna.
Albin Trio 330
Viking B16
145 kvm boyta+90 kvm källare
9m skorsten
4 pers
Viking B16
145 kvm boyta+90 kvm källare
9m skorsten
4 pers
Re: pallar?
Om man klickar på länken ovan så ser man att deras pallar innehåller 832 kg pellets, vilket ger följande priser i mitt fallpannlover skrev:Vad menar du med pallar? Hur mycket är det i en pall? Kilopris eller tonpris är det som räknas. Efter som det kan vara olika mycket på pallarna.
1950 kr/832 kg
2344 kr/1000 kg
eller om du så vill
2,344 kr/kg
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
2 vuxna+2 barn.
2 vuxna+2 barn.
Beställde fyra pallar . Har inte kört med den innan , men
känner dom som har det som är nöjda. De har ju även ,
som jag fattade det , en liten truck på bilen .Är ju rätt bra så man
kan få det lite mer vad man tänkt sig , om möjlligheten
finns. Tycker det verkar ligga rätt vettigt prismässigt.
Wepe
känner dom som har det som är nöjda. De har ju även ,
som jag fattade det , en liten truck på bilen .Är ju rätt bra så man
kan få det lite mer vad man tänkt sig , om möjlligheten
finns. Tycker det verkar ligga rätt vettigt prismässigt.
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Fick Vida pelletsen i dag.Verkar vara väldigt service vänliga
Ringde i god tid innan , så jag han hem och visa var jag ville
ha pelletsen . Fick den precis där jag ville den skulle stå , häftiga
truckar det där . Pelletsen såg fin ut , tror inte det ska vara
några problem med den.
Wepe
Ringde i god tid innan , så jag han hem och visa var jag ville
ha pelletsen . Fick den precis där jag ville den skulle stå , häftiga
truckar det där . Pelletsen såg fin ut , tror inte det ska vara
några problem med den.
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
-
- Lärjunge!
Tänkte oxå beställa en laddning därifrån i år. Vida / Wisswood pelletsen är bra. Många som eldar med den häromkring.
2050:- /pallen är det billigaste jag sett hittils bland märkespelletsen
EDIT I: Har beställt! Med min otur kör väl snart någon igång nån kampanj för 1500:-/pallen...
EDIT II: Snabba ryck! Nu några dagar senare stod pallarna på garageuppfarten. Härligt!
2050:- /pallen är det billigaste jag sett hittils bland märkespelletsen
EDIT I: Har beställt! Med min otur kör väl snart någon igång nån kampanj för 1500:-/pallen...
EDIT II: Snabba ryck! Nu några dagar senare stod pallarna på garageuppfarten. Härligt!
Senast redigerad av johansjostrand den ons 10 okt, 2007 12:49, redigerad totalt 1 gånger.
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Jag har också nappat på sommarkampanjen som dom förlängt till 30/9, 5 Pallar kommer den 1 Oktober. Jag ville ha mina pallar på en bestämd dag (1 Okt), det var inga problem. Tycker dom var trevliga och hade bra service, hoppas att pelletsen är lika bra.
Hus i skåne, 250m2+40m2 garage.
VB Comet-2004, VB Viking Bio-2007.
Mafa midi, nu Derome pellets förr Vida pellets.
VB Comet-2004, VB Viking Bio-2007.
Mafa midi, nu Derome pellets förr Vida pellets.
Värden klippta från Wisswoods/Vidas hemsida
Energivärde ca 4,8 mwh/ton
Fukthalt ca 8 %
Askhalt ca 0,3 %
Asksmältpunkt 1550 °C
Dom levererar åtminstone till Örebro norrut
Energivärde ca 4,8 mwh/ton
Fukthalt ca 8 %
Askhalt ca 0,3 %
Asksmältpunkt 1550 °C
Dom levererar åtminstone till Örebro norrut
Effecta Solid, Ecotec Bioline 20, 750 liter acktank, Laddomat 11-30, tappvattenautomat. 750 liter förråd, 2,5 meter skruv. (tidigare Parca Norah 3000 -83, Ecotec A4 i veddelen)
Jag slängde också in en beställning på 4 pallar. Trodde ju Vida pellets var från Polen men dom kommer ju från Småland
(Jag som varit så himla sugen på smålandspellets efter PSAB:s reklam)
Med asksmältpunkt 1550 °C borde man slippa sintringsproblem.

(Jag som varit så himla sugen på smålandspellets efter PSAB:s reklam)
Med asksmältpunkt 1550 °C borde man slippa sintringsproblem.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.
Beställde 4 pall i förra veckan och nu i måndags kom dom. Lastbilschauffören ringde cirka en halvtimma innan och sa att han var på gång. Frugan var hemma och visade var vi ville ha dom och han kunde köra fram pelletsen med dieseltrucken ända fram till panrumsfönster där pellets skall in.
Tidigare leveranser (SÅBI) har de bara ställt av pelletsen vid vägen och sedan har vi fått frakta pelletsen 40-50 m med skottkärra fram till fönstret.
Återkommer mer om kvalitén. Skall bara elda upp de sista 12 säckarna SÅBI först.

Tidigare leveranser (SÅBI) har de bara ställt av pelletsen vid vägen och sedan har vi fått frakta pelletsen 40-50 m med skottkärra fram till fönstret.

Återkommer mer om kvalitén. Skall bara elda upp de sista 12 säckarna SÅBI först.
Biona + Värmebaronen Star
Insatsrör 113 mm, 6,5 m
Ingen rökgasfläkt
Tigex 25
4 turbolatorer (75 cm) i.
Såbi säck pellets.
Insatsrör 113 mm, 6,5 m
Ingen rökgasfläkt
Tigex 25
4 turbolatorer (75 cm) i.
Såbi säck pellets.