http://www.expressen.se/nyheter/1.80762 ... ner-miljon
Lite kul är det iaf, nästa steg blir kanske att de varnar för divätemonoxid som t.o.m. finns i stora mängder i barnmat.

Helt rätt men är det inte så att det är framförallt metangas som de fiser ut och att det påverkar växthuseffekten mer än CO2? Har för mig att jag läst det någonstans men då gällde det McDonalds kossor.Krister skrev:Nu äter ju varken kossor eller älgar fossila bränslen så nettoeffekten av åtminstonde koldioxidutsläppet bör vara noll. Samma princip som att elda med ved.
Ingen aning, artikeln tar bara upp koldioxiden.Shakespeare skrev:Helt rätt men är det inte så att det är framförallt metangas som de fiser ut och att det påverkar växthuseffekten mer än CO2? Har för mig att jag läst det någonstans men då gällde det McDonalds kossor.Krister skrev:Nu äter ju varken kossor eller älgar fossila bränslen så nettoeffekten av åtminstonde koldioxidutsläppet bör vara noll. Samma princip som att elda med ved.
mvh
Vilken "han" ????? Artikelförfattaren är väl en "hon"Shakespeare skrev:Nej, i vilket fall som helst är han ute och cyklar.