Lämplig placering för rökgastermometer
Lämplig placering för rökgastermometer
Är det ok att borra ett hål i "dragbegränssarlådan" och gänga i en rökgastermometer där? Den kommer att hamna mellan skorsten och panna då. Vid intrimning tänker jag mäta 1 meter ner i skorstenen med en trådlös stektermometer. (295 spänn på teknikmagasinet)
Ja borra en hål och skruva in och stick in rökgastemp, så möjlig nära till utfrån panna. ex se min bild http://www.freewebs.com/viking_manin/index.htm "rökgastemp.
Men du behöver inte köpa stektemperatur. du kan oxå använder samma rökgastemperatur. det är bara att binda med snöre och lite tejp så är säker fast. och mät ner och vänta några minuter.
eller hur?
Men du behöver inte köpa stektemperatur. du kan oxå använder samma rökgastemperatur. det är bara att binda med snöre och lite tejp så är säker fast. och mät ner och vänta några minuter.
eller hur?
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Får man ett rätt värde om man kör ner hela rökgastempen i skorstenenmanin skrev:Ja borra en hål och skruva in och stick in rökgastemp, så möjlig nära till utfrån panna. ex se min bild http://www.freewebs.com/viking_manin/index.htm "rökgastemp.
eller hur?

Hälsn.Gustav
Jan-fire i pelluxpanna
-
- Entusiast!
- Kontakt:
Kan ni inte låna tantens skinktermometer när hon är ute ett ärende. Det hon inte vet har hon inte ont av.
Hissa ner den i ett meterlångt snöre.
Glöm inte att diska av den väl efter uträttat värv.

Glöm inte att diska av den väl efter uträttat värv.
Diom Olja/El 1987, Pellx PX20 -01, varmluftständning. Senaste processorn. Dragbegränsare KW SID012. Stora Enso pellets. 85/80 m2 boyta/biyta, 21/18 grader, byggt -48. Se även www-knappen.
Svar Ja, har testa olika typ temperatur som finns hemma hos mig såsom varmvatten- ugn- stek- och vädertemp. Men vädertemp gick bara max +60 C. Jag kan inte komma ihåg exakt vilka var visade olika. men jag skall antecknar senare. för det är fullt med snö på taket just nu.Gustav skrev:Får man ett rätt värde om man kör ner hela rökgastempen i skorstenenHar du testat själv manin?
Hälsn.Gustav
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.