Hade passat mig in till stan samma sätter som de har pellets demonstrerade och nyfiken på de olika brännarna som var Janfire, Ecotec, Pellx, Thermia, och vikingbio bryr mig inte om för jag har själv

Ja vad jag har granskat på de olika brännare och tyckte att:
Ecotec. Faktiskt bra förbränning och den har också askutmatningsrör. Exotec har också framåtbrinner heter Agrotec. Min smak Ecotec var sämre eftersom den är för tung, oväsen, storkåpa och såg ut som en monster. Lite överdrev. Många sladdar till PLC, PLC är för få finess och stor låda med lite display.
Thermia var bättre än Ecotec. Thermia har mindre mekanisk och mycket tystare än Ecotec, lite mindre och lättare. Biomatic var mycket praktik bra sätt som aska och finess. En negativ att den är värmevattenväxlare.
Janfire. Visade inte förbränning trots de pågick elda i panna, varför vi inte kunde få ”titthål” bara man ser varmvattenstemperatur och rökgastemp. Och den var tyst i alla fall, såg väl bra och smidig och kan installera flesta passande till alla pannor.
Lite undrade jag varför har Janfire så stora diameter fallrör 10 cm hål trots att pelletslängd är upp till 4 cm (max). inte så tung i alla fall men stödhjul har den så inte problem för rygg. Mest pensionär var intresserad av janfire och jag såg ingen en ungkarl finns på plats hos janfire nara snabbtitt. Flesta medelålder var mest intresserad av Pellx.
Pellx såg likadan som Vikingbio Och Pellx har PLC rätt många bra finesser som man kan justera och inställa. Framåtbrinner såg bra väl också som mín vikingbio. Pellx PLC är bättre än Ecotex PLC.
Vikingbio tyvärr var inte med på demonstrerad, jag tror att dom har inte så många utställningvagn. Och de är nog på plats som flesta intressen. Men jag har själv och har sett på annan plats som demonstrerat för fyra månader sedan. Då kan jag jämförelse med min vikingbio så den är bättre av alla tycker jag, tyst, enkel skötelse, snyggning, lätt att avläsa många alarm meddela, sköter sig själv, precis som en oljebrännare. Bara två vanliga kablar är till en panna och en till skruvmatning, så det räcker. Därför har jag det.

Här är min åsikt. Fast andra tycker tvärtom eller så är ok, det är din åsikten.