Blåst på en installation?

KVP
Entusiast!

Inlägg av KVP »

När jag skulle gå på gamla systemet med grova järnrör och flytta vattenmätaren lät jag rörmockaren ordna prylarna. För mig okänd då den jag brukar anlita ej hade tillfälle.

Där han skulle arbeta låg Rinkabykatalogen m.m.

Vet inte om det var en tillfällighet men har alrdig sett så låga materialpriser från en rörmockare. :D
BioLine20
Har tidigare haft Pelex
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

GoForIt Pellets skrev:De hantverkare som gör så här borde ju gräva sin egen död...
Men med den skriande bristen, så lyckas man med vad som helst idag.

Behöver jag tillägga att det närmast råder hantverkareförbud här..
Håller med. Hos oss kommer det "bara" in hantverkare om det är ett måste. Försöker göra så mycket som möjligt själv, för då vet man vad som är gjort samt hur det ser ut t.ex inne i en vägg.

Har man sedan ritat sitt eget hus så känns det nästan som man inte vill släppa in någon annan om det inte behövs.... Frugan tycker dock att man kan ta in en hantverkare lite då och då men det är nog för att det skall gå lite fortare..... Man är ju inte på långa vägar lika snabb som ett "proffs" men det känns som om det i allafall blir bättre gjort många gånger.....
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar