Säkerhetsventil

Här diskuteras allt kring vedeldning
Skriv svar
leifa.k
Energiprofet!

Säkerhetsventil

Inlägg av leifa.k »

Nu när alla här på forumet verkar vara så väldigt duktiga på säkerhetsventiler så hoppas jag att de nya forummedlemmarna som tillkommer tar åt sig av alla råd som är bra när det gäller panna/varmvattenberedare med öppet/ slutet kärl, tappvarmvattnet, acktanken/tankarna. Hursomhelst så hör pannan ihop med acktankarna och tappvarmvattnet är separat, och det innebär även helt olika öppningstryck. Dessa bör provas en gång i månaden, men jag är rädd för att mångfalden inte vet var säkerhetsventilen/ventilerna sitter någonstans...
Vedex 2000 -95, Dragbegränsare Z150, Thermomatic cbj, 1st. hemmabyggda 800l. acktank, 30cm.isolering, braskamin, Citcops panasonic 12:a l/l, FTX ventilation, 90 st.X rör från Sfinx.
200m.borrhål 190m aktivt Nibe 1210/7-99 3000kr.
joeri91942
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av joeri91942 »

Jag vet! :-)

Hos mig sitter båda bakom frontplåten på elpannan! Dessutom lätt åtkomliga, fronplåten sitter med magneter och sen är det två plasthattar som ska vridas på enligt serviceschema (notering i kalendern på köksväggen!).... som även sambon vet hur det ska göras! Får jag guldstjärna i nu? :D

/Jörgen
Hus från 51, 1+1/2 plan med källare, 107m2, timmerstomme 5*8 tum med fiberskiva/panel, Vedolux 37, brännare Scotte, 2 * 750L acktank. Kompletterat med L/L på entreplan. Se länken i min profil
Skriv svar