Ja,som rubriken lyder,ingenting på rostret.Beställde ju ett nytt roster från Janfire till min minor.Detta roster ser annorlunda ut,har avlånga lufthål.
Betyder detta att jag ligger någolunda rätt i förbränning??har ju aldrig testat min förbränning med instrument.Förbrukningen ligger rätt ok den med,samt att brännaren brinner med ljusgul låga.
Nu hade jag kört brännaren sedan den 1/1,Sotade idag tuber samt panna.
Ser dock att det ligger oförbrända pelletar i pannan.men detta är ju känt med janfire.
lennart
Ingen sintring,sotade idag efter en månad.
-
- Lärjunge!
Ingen sintring,sotade idag efter en månad.
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
-
- Pannrumstomte!
Re: Ingen sintring,sotade idag efter en månad.
Antar att det var så få så det gick att räkna dem eller ?lennart wiklund skrev: Ser dock att det ligger oförbrända pelletar i pannan.men detta är ju känt med janfire.
lennart
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
-
- Lärjunge!
Nej! det var ganska många faktiskt.men skit samma.minorn bara tuffar o går.7:e vintern nu.inga problem förutom att jag kastade sönder vredet till kw väljaren med en vedklamp för nåt år sedan
Driftsäker som ett atomur.

Driftsäker som ett atomur.
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården