PelleFlame info

mappen
Späd planta

Inlägg av mappen »

rolf27 skrev:En brännare som jag tycker fungerar bra är Bio-Nordic Viking B16. Jag har kört min sedan nov. -04 och hittills har den fungerat mycket bra. Den kostar 14.900 kr, http://www.pelletseldning.nu/index.html
det är så att har gått i dom tankarna och köpt en sådan(var och kollade på en sådan i bollnäs) men har inte bestämt mej enu vilken brännare som är bäst för pannan eller om man ska satsa på jord värme.
Charlie
Stor entusiast!

Inlägg av Charlie »

mappen skrev:
Charlie skrev:hmm, tycker det är dags för "mappen" att ge sig till känna... Han har bara skrivit två inlägg och båda om nånting helt nytt som ingen annan hört talas om...

...luktar smygreklam i mina öron...
nej nej inte är det så.
jag har nyligen köpt ett hus med olje brännare och driften är lite avskräkande.så min fundering är komplitera med en pellets bränare.
jag har kollat runt på pris på brännare men man får inte mycket brännare för 10000-15000 tusen med det som hör till och beg är dom även dyr med tanke på år osv
sorry, jag var visst lite väl misstänksam...

Om du talar om dina förutsättningar (vilken panna, etc), kommer du säkert få massa tips från oss på forumet.
Janfire Flex-a i CTC1100 Family 25
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare

Inlägg av Micke »

@ mappen här har du paketpris nuuu.... :D

http://www.energibiten.net/productssimple1.html
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Här bild provapåpellets.
http://webinfo.se/sverigebrannardesign.html

Det såg helt enkel konstruktion.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Bergengren
Frö

Lockbete

Inlägg av Bergengren »

Hej, såg tråden och när jag Charlie började misstänka mappen för smygreklam slog det mig. Min pappa har funderat på att köpa pellets ett tag. En dag såg han en annons, tror det var på Blocket.se. Det var en beg. pelletsbrännare till mycket bra pris. Det stod dock inte något närmare om den. Han blev intresserad och försökte ringa men kom inte fram. På mailen fick vi dock detta svar:

"Hej x,
Sorry - såld!

Ett tips: Titta på www.webinfo.se

/Pelle"

Varför skulle en säljare av en nästan ny brännare känna till och villja tipsa om en bra tillverkare? Tipset är ju rakt på, som från en annons. Är det inte lite väl fyndigt namn sen?

För mig är det nästan uppenbart smygreklam.

Tittar man sen på hemsidan webinfo.se är den väl rörig och förvirrande. De tekniska specifikationerna är inte många. Försöker man få information om företaget är den nästan obefintlig. Priset för deras brännare ligger ju långt under det normala antar jag men frågan är väl om man verkligen vågar köpa en brännare från dem då man inte vet något om den. Kan inte hitta deras brännare i något test alls och den har inte P-märkts eller provats för någon annan märkning. På hemsidan står det lite småslingrande att det finns någon produktförsäkran.

Jaja, det är bara mina reflektioner. Jag vet ju egentligen inget. Ville bara berätta om att jag ju misstänker smygreklam.
Bergengren
Frö

Inlägg av Bergengren »

Hoppsan, blev lite fel i första raden på mitt inlägg. Det står "jag Charlie". Det ska det inte vara, bara Charlie.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Re: Lockbete

Inlägg av Roli »

Bergengren skrev:Tittar man sen på hemsidan webinfo.se är den väl rörig och förvirrande. De tekniska specifikationerna är inte många. Försöker man få information om företaget är den nästan obefintlig. Priset för deras brännare ligger ju långt under det normala antar jag men frågan är väl om man verkligen vågar köpa en brännare från dem då man inte vet något om den. Kan inte hitta deras brännare i något test alls och den har inte P-märkts eller provats för någon annan märkning. På hemsidan står det lite småslingrande att det finns någon produktförsäkran.
Angående firman på webinfo.se... se här:http://www.expressen.se/index.jsp?a=531923
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Pellfan
Stor entusiast!

Inlägg av Pellfan »

Är det _inte....jo men visst Sverige Brännarn som "Lasse34" nämner lite senare idag. Med länk till Expressen .... :(
Artiklen får väl tala för sig själv.

/P
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Jag roade mig ganska mycket över den hemsida och deras "tekniska beskrivning", min sits är att jag har utvecklat styrningen till Janfire NH-brännaren och när de skriver att datorn regulerar pellets med 4µs hastighet skrattar jag högt, i en janfire NH sker det 64 gg snabbare.....

Men hur fasiken styr man en motor med den hastighet? Har man 230Vac triacstyrning är den högsta hastigheten man kan slå av och på med 10ms, alltså 2500 gg långsammare. Reläer är inte snabbare heller.....

Nåväl, det verkar vara bluff & båg och ett försök på att rida på pelletsvågen, bara synd att några har gått på den.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
notti
Pannrumsnisse!

Inlägg av notti »

Är det ingen som har bilder på Sverige brännaren ? ..skulle vara kul att se hur den ser ut utvändigt, invändigt och under skal ...

ps: här hemma finns rörpulare som kopplar in ny panna för 2000kr inkl material ..ja kopplar in ..man får själv ställa in den på plats och sedan fixar han resten ..inte värt att pula själv med det priset :wink: ..det går alltid att hitta en rörkrökare som kan hjälpa en ..det är ju bara att åka ut på byn och leta efter rörkrökarbil och gå in och snacka med "grabbarna" och det utan att deras chef vet om det :wink:
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
notti
Pannrumsnisse!

Inlägg av notti »

KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Bergengren
Frö

Inlägg av Bergengren »

Ja, det tog ju inte lång tid att få svar på frågan, såg artikeln i Expressen, och då verkar det som att det är bevisat. EcoProducts grejer ska man inte ha.
mbqmbq
Prima virke

Inlägg av mbqmbq »

Det som fick mig att börja undra var när jag såg att EcoProducts AB inte existerade. Jag kollar alltid på http://bolagsverket.se/ innan jag handlar.

Jag mailade till den där Peter Nilsson och han besvarade inte den frågan.

Att han nu bara visar ett hemligt telefonummer som kontaktinformation verkar oxå mysko.

Det han inte tänkt på är att på http://www.nic-se.se/ står hans hemadress (felstavat men ändå).

För mig blev det en Viking Bio istället och det har jag inte ångrat.

Lycka till med letandet

/Magnus
CTC 1100, Viking Bio med veckoförråd, ERA shuntautomatik, Toshiba RAS10 L/L värmepump
Netman
Prima virke
Kontakt:

bilder

Inlägg av Netman »

Om min "hemsida" funkar så finns det bilder där på brännaren när den var ny o efter ett par månader.
Kolla min profil eller här: http://spaces.msn.com/matsm1netman/[/img][/url]
Ska sätta in fler bilder när det funkar
Värmebaronen Combimax 2000/ Strömsnasbruk 500l acktank/ Sverigebrännaren, eget tillverkat veckoförråd/ Kör bilen på E85
Karla1
Pannrumsnisse!

Inlägg av Karla1 »

Jag skulle avråda alla ifrån att köpa denna brännare även om den har ett lockande pris. Personen i expressens artikel är inte ensam!
Det är rent sagt "skit". Det är produkter som denna som skapar dåligt rykte om pelletseldning. Inte konstigt att folk backar när dom ser vilka produkter det finns. Personen ifråga som har detta bolag verkar heller ej veta ett skvatt om förbränning samt brännare och pannor.
Skriv svar