Janfire NH prog. ver. 1.18 SE
Jag har många synpunkter om hur man kunde göra men det håller jag för mig själv.
En av de synpunkter jag har hört är att det faktisk fortfarande är så att en hel del av kunderna inte är speciellt tekniska så att t.ex. ge dom en CD med datablad/instruktionsbok är dödfödd. Detta kan jag fullt acceptera men jag tycker att det borde vara möjligt att lägga ut "den senaste" instruktionsbok på hemsidan.
Detta ville dock skapa en lavineffekt då folk ville kräva att få uppgraderat mjukvaran i garantiperioden för att det "säkert ville avhjälpa just detta (eller hint) problem" om det så är ett problem eller inte.
Så det är lite av en balansgång, jag har även föreslagit dom att man kunde lägga ut senaste program på hemsidan och samtidig erbjuda programmeringsinterfacen till kunder, då kan man uppdatera själv.
Detta ville å andra sidan definitivt skapa en hel del problem med att folk uppdaterar men glömmer att fabriksåterställa t.ex. Tyvärr finns det en del av "de kunniga" som kanske borde räknas till en annan kategori och som kan ställa till det helt enormt och dessa ville kosta mycket besvär, pengar och goodwill fastän det är dom själv som skapar problemen och detta är nog det sämsta man vill ha: dåligt rykte.
Janfire är ju inte just känd för att vara dålig kvalitet efter vad jag har läst på detta forum och om man då ger kunderna möjlighet för att ställa till det rejält kan det kosta oerhört mycket, hur ska man fakturera om en kund uppdaterar och glömmer att fabriksåterställa? Kostnaden är att en servicetekniker kommer, trycker på ett par knappar och kollar att allt är OK. Om detta är inom garantitiden, vem ska man då fakturera?
Kunden? "Men det är ju ER mjukvara och inom garantitiden så JAG betalar då INTE!!!"
Återförsäljaren? "Men hallå?? Det är KUNDEN som har klantat sig, det betalar inte JAG!!!"
Kvar är då Janfire.....
Eller en kund glömmer att skriva ner alla inställningarna som kommer att raderas, lägger in den nya mjukvara, fabriksåterställer.... och ska sedan betala för en ny intrimning. Vem ska då betala denna utan att gnälla?
Kunden kommer sannolikt att göra det men inte utan gnäll, ÅF skiter totalt i det och kvar är Janfire som ska lägga tid, energi och rykte till.....
Men jag hoppas att dessa problem kommer att fixas inom kort på något vis, jag har jobbat med tanke på att man kan uppgradera mjukvaran utan att förlora justeringen men vissa parameter har jag varit tvungen att flytta lite på då och då vilket kan skapa problem.
Så att ge för mycket möjligheter är farligt, att ge för lite information kan bli ett problem också.
Jag kan dock säga att det har hänt mer än en gång att jag har läst här om någon som hade ett problem och jag samma dag eller dagen efter har min kontakt i luren som har/önskar en lösning på samma problem om det nu är mjukvarurelaterat så jag upplever att Janfire tar klagomål/problem på djupt allvar.
En av de synpunkter jag har hört är att det faktisk fortfarande är så att en hel del av kunderna inte är speciellt tekniska så att t.ex. ge dom en CD med datablad/instruktionsbok är dödfödd. Detta kan jag fullt acceptera men jag tycker att det borde vara möjligt att lägga ut "den senaste" instruktionsbok på hemsidan.
Detta ville dock skapa en lavineffekt då folk ville kräva att få uppgraderat mjukvaran i garantiperioden för att det "säkert ville avhjälpa just detta (eller hint) problem" om det så är ett problem eller inte.
Så det är lite av en balansgång, jag har även föreslagit dom att man kunde lägga ut senaste program på hemsidan och samtidig erbjuda programmeringsinterfacen till kunder, då kan man uppdatera själv.
Detta ville å andra sidan definitivt skapa en hel del problem med att folk uppdaterar men glömmer att fabriksåterställa t.ex. Tyvärr finns det en del av "de kunniga" som kanske borde räknas till en annan kategori och som kan ställa till det helt enormt och dessa ville kosta mycket besvär, pengar och goodwill fastän det är dom själv som skapar problemen och detta är nog det sämsta man vill ha: dåligt rykte.
Janfire är ju inte just känd för att vara dålig kvalitet efter vad jag har läst på detta forum och om man då ger kunderna möjlighet för att ställa till det rejält kan det kosta oerhört mycket, hur ska man fakturera om en kund uppdaterar och glömmer att fabriksåterställa? Kostnaden är att en servicetekniker kommer, trycker på ett par knappar och kollar att allt är OK. Om detta är inom garantitiden, vem ska man då fakturera?
Kunden? "Men det är ju ER mjukvara och inom garantitiden så JAG betalar då INTE!!!"
Återförsäljaren? "Men hallå?? Det är KUNDEN som har klantat sig, det betalar inte JAG!!!"
Kvar är då Janfire.....
Eller en kund glömmer att skriva ner alla inställningarna som kommer att raderas, lägger in den nya mjukvara, fabriksåterställer.... och ska sedan betala för en ny intrimning. Vem ska då betala denna utan att gnälla?
Kunden kommer sannolikt att göra det men inte utan gnäll, ÅF skiter totalt i det och kvar är Janfire som ska lägga tid, energi och rykte till.....
Men jag hoppas att dessa problem kommer att fixas inom kort på något vis, jag har jobbat med tanke på att man kan uppgradera mjukvaran utan att förlora justeringen men vissa parameter har jag varit tvungen att flytta lite på då och då vilket kan skapa problem.
Så att ge för mycket möjligheter är farligt, att ge för lite information kan bli ett problem också.
Jag kan dock säga att det har hänt mer än en gång att jag har läst här om någon som hade ett problem och jag samma dag eller dagen efter har min kontakt i luren som har/önskar en lösning på samma problem om det nu är mjukvarurelaterat så jag upplever att Janfire tar klagomål/problem på djupt allvar.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
-
- Lärjunge!
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tis 28 feb, 2006 22:46
- Ort: Skelleftehamn
Kan du inte spara undan parametrana, installera och sedan migrera in dom in den nya installationen vid en patchning?
Krävs lite mer av installationsprogrammet men..
Jo, naturligtvis ska vissa absolut inte pilla i brännaren.
Men att jag på hemsidan kan läsa "oj, nu har patch 1.19 kommit ut, och den fixar problem 1 och 2....så kan jag kontakta min installatör och be honom fixa in den omg" och om det tillkommit nya inställningar i menyn så står det i patchnotisen, och vad denna gör.
Är man novis på brännare och inte ska pilla får man hålla sig borta. Gör man inte det får man betala.
Jag jobbar som support/utvecklare för ett program som just nu har vuxit sig till deb största i Sverige inom dokument/ärende hantering med mera, och om en kund pillrar för mkt och pajar någonting så är det kunden som betalar för tiden det tar att fixa det också. Det står även i avtal och dylikt.
Samma sak med Janfire: dom kan säga "sure, pilla i inställningarna ni, men går något snett så kan er installatör ta betalt för att hjälpa er."
Krävs lite mer av installationsprogrammet men..

Jo, naturligtvis ska vissa absolut inte pilla i brännaren.
Men att jag på hemsidan kan läsa "oj, nu har patch 1.19 kommit ut, och den fixar problem 1 och 2....så kan jag kontakta min installatör och be honom fixa in den omg" och om det tillkommit nya inställningar i menyn så står det i patchnotisen, och vad denna gör.
Är man novis på brännare och inte ska pilla får man hålla sig borta. Gör man inte det får man betala.
Jag jobbar som support/utvecklare för ett program som just nu har vuxit sig till deb största i Sverige inom dokument/ärende hantering med mera, och om en kund pillrar för mkt och pajar någonting så är det kunden som betalar för tiden det tar att fixa det också. Det står även i avtal och dylikt.
Samma sak med Janfire: dom kan säga "sure, pilla i inställningarna ni, men går något snett så kan er installatör ta betalt för att hjälpa er."
Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck
Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck
Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
-
- King Pinne!!!!!
- Inlägg: 7177
- Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
- Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
- Kontakt:
Är det därför som typ Tronic´s panna går dom den går..Icecap skrev:
Så jag behöver ett sånt instrument "bara" lika mycket som alla andra vanliga dödliga pelletseldare (tyvärr).

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Hej
Jag har haft problem med askskrapningen sedan februari 2006.
Har bytt flera brännare och på senaste har man upgraderat prog. till ver.
1.18. Denna fungerade i 5 dagar efter upgraderingen och jag fick igen problem med askskrapningen - driftstopp mitt i natten.
Brånnaren försökte askskrapa 3 ggr. med 10 min. paus emellan och till sist stannade helt.
Jag rengörde det - skrapade ordentligt med en skruvmejsel och damsög det men... det startade inte!
Jag fick det igång efter många omstarter.
När jag fick min första NH brännare trodde jag att jag hade otur med det, på den tiden var väldigt få som hade en Nh och ingen klagade...
Nu är jag övertygat att det är många som har haft olika problem och fel....
Undrar hur många har problem men skriver alldrigt eller läser i detta forum?
Jag har haft stopp med mina NH brännare vädigt ofta, dem har fungerat mella 2 till högst 11 dagar utan att stanna...
Man har bl.a. sagt på Janfire att jag en den som " blir aldrigt nöjd"
Är det fel av att begära att få en HELT FUNGERANDE brännare?
Jag har haft problem med askskrapningen sedan februari 2006.
Har bytt flera brännare och på senaste har man upgraderat prog. till ver.
1.18. Denna fungerade i 5 dagar efter upgraderingen och jag fick igen problem med askskrapningen - driftstopp mitt i natten.
Brånnaren försökte askskrapa 3 ggr. med 10 min. paus emellan och till sist stannade helt.
Jag rengörde det - skrapade ordentligt med en skruvmejsel och damsög det men... det startade inte!
Jag fick det igång efter många omstarter.
När jag fick min första NH brännare trodde jag att jag hade otur med det, på den tiden var väldigt få som hade en Nh och ingen klagade...
Nu är jag övertygat att det är många som har haft olika problem och fel....
Undrar hur många har problem men skriver alldrigt eller läser i detta forum?
Jag har haft stopp med mina NH brännare vädigt ofta, dem har fungerat mella 2 till högst 11 dagar utan att stanna...

Man har bl.a. sagt på Janfire att jag en den som " blir aldrigt nöjd"
Är det fel av att begära att få en HELT FUNGERANDE brännare?

Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
-
- King Pinne!!!!!
- Inlägg: 7177
- Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
- Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
- Kontakt:
Det va mej dom sa det till på nolia..Tronci skrev:Hej
Man har bl.a. sagt på Janfire att jag en den som " blir aldrigt nöjd"
Är det fel av att begära att få en HELT FUNGERANDE brännare?
Hur går den annars då bortsett från askskrapningen, Sotar pannan nu oxå el är det löst??
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Hej André!
Icecap skrev: "vissa absolut inte pilla i brännaren"
Du skrev: "Är det därför som typ Tronic´s panna går dom den går"
Jag tycker att Icecap har rätt, man skall inte pilla i brännaren men... detta gäller inte min fal!
Med erfarenhet av nästan 1 år som egare av NH brännaren så kan jag säga med 100% följande: hos mig har alla fel / problem inträffat p.g.a.: kvalitet, program, etc. Hur kan ni förklara att man har bytt under ca. 1 år fläkt, elektronik och motorer på NH bränarna?
Icecap skrev: "vissa absolut inte pilla i brännaren"
Du skrev: "Är det därför som typ Tronic´s panna går dom den går"
Jag tycker att Icecap har rätt, man skall inte pilla i brännaren men... detta gäller inte min fal!
Med erfarenhet av nästan 1 år som egare av NH brännaren så kan jag säga med 100% följande: hos mig har alla fel / problem inträffat p.g.a.: kvalitet, program, etc. Hur kan ni förklara att man har bytt under ca. 1 år fläkt, elektronik och motorer på NH bränarna?

Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
-
- King Pinne!!!!!
- Inlägg: 7177
- Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
- Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
- Kontakt:
Jag syftade på att din/du har haft ett h-vete med din brännare o att så ska det inte behöva va..Tronci skrev:Hej André!
Icecap skrev: "vissa absolut inte pilla i brännaren"
Du skrev: "Är det därför som typ Tronic´s panna går dom den går"
Jag tycker att Icecap har rätt, man skall inte pilla i brännaren men... detta gäller inte min fal!
Med erfarenhet av nästan 1 år som egare av NH brännaren så kan jag säga med 100% följande: hos mig har alla fel / problem inträffat p.g.a.: kvalitet, program, etc. Hur kan ni förklara att man har bytt under ca. 1 år fläkt, elektronik och motorer på NH bränarna?
Sotar pannan nu oxå el är det löst??
Om dom inte får till brännaren måste du ju kunna häva köpet av brännaren o köpa nån annan..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Hej Tronic,Tronci skrev:Hej
Jag har haft problem med askskrapningen sedan februari 2006.
jag är tydligen också en krångelgubbe. Mina Janfire-brännare (en Flex-A och en NH) har krånglat sedan januari -06.
NH brännaren fungerar dock förträffligt om jag inte kör med underhållsvärme (vilket jag vill använda nu på vintern). Hur ser dina problem ut, är de också beroende av underhållsvärmen?
Fjärrvärme!
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
OJ!!
Döm om min förvåning när jag besökte Janfires hemsida och hittade både installation- och bruksanvisning för nedladdningIcecap skrev:Jag har många synpunkter om hur man kunde göra men det håller jag för mig själv.
En av de synpunkter jag har hört är att det faktisk fortfarande är så att en hel del av kunderna inte är speciellt tekniska så att t.ex. ge dom en CD med datablad/instruktionsbok är dödfödd. Detta kan jag fullt acceptera men jag tycker att det borde vara möjligt att lägga ut "den senaste" instruktionsbok på hemsidan.

Vet dock inte hur aktuell den är. Verkar dock vara nyare än den jag fick med brännaren i alla fall.
Janfire NH, Effecta pelletspanna med automatsotning,Thermomatic CBJ, MAFA flexskruv och eget byggt bulkförråd
Hej JohanKD
Min NH brännare fungerar också förträffligt när jag inte kör med underhållsvärme... Min krånglar också med underhållsvärme.
Jag är mycket beroende av underhållsvärme minst 8 mån. /år!
Om Du vil läsa om dem problem som jag har haft kan Du söka på mitt namn och då hittar Du en hel del...
Jag kan uppfattas som en gnällspik men.. så är det inte!
Jag har gått på Janfires reklam och köpte NH brännaren...
Vad jag vill?
NH skall fungera enligt det man har utlovat - NO HANDS!
Detta har jag inte alls upplevt tills idag....
Det är inte roligt alls att ha en krånlig brännare när man har en lång vinter som ibland kan bjuda på temp. mellan - 10 till -35 grader i 3-4 veckor!
Min NH brännare fungerar också förträffligt när jag inte kör med underhållsvärme... Min krånglar också med underhållsvärme.
Jag är mycket beroende av underhållsvärme minst 8 mån. /år!
Om Du vil läsa om dem problem som jag har haft kan Du söka på mitt namn och då hittar Du en hel del...
Jag kan uppfattas som en gnällspik men.. så är det inte!
Jag har gått på Janfires reklam och köpte NH brännaren...
Vad jag vill?
NH skall fungera enligt det man har utlovat - NO HANDS!
Detta har jag inte alls upplevt tills idag....

Det är inte roligt alls att ha en krånlig brännare när man har en lång vinter som ibland kan bjuda på temp. mellan - 10 till -35 grader i 3-4 veckor!

Janfire NH pelletspanna och brännare + Pellistore förådd
Som ni kanske har märkt håller jag låg profil rörande Tronci's problem. Jag har inte munkavel, jag har inte fått "tunga vink" eller annan påtryckning från någon sida men jag anser att problemen har gått så långt att det behövs mycket mer information än jag har tillgänglig innan jag vill uttala mig.
Hade det inte varit för att Tronci bor granne med yttre mongoliet hade jag nog åkt dit på eget bevåg med min brännare och testat, nu är det en seriös resa och jag har inte tiden, pengarna eller mandatet, denna test måste nämlig ta minst en hel dag i pannrummet och med en höggravid fru är det inte riktigt läge att jag pyser någon annanstans....
Hade det inte varit för att Tronci bor granne med yttre mongoliet hade jag nog åkt dit på eget bevåg med min brännare och testat, nu är det en seriös resa och jag har inte tiden, pengarna eller mandatet, denna test måste nämlig ta minst en hel dag i pannrummet och med en höggravid fru är det inte riktigt läge att jag pyser någon annanstans....
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Grattis till mig,Tronci skrev:Hej JohanKD
Min NH brännare fungerar också förträffligt när jag inte kör med underhållsvärme... Min krånglar också med underhållsvärme.
Jag är mycket beroende av underhållsvärme minst 8 mån. /år!
det var jag som vann den blå hammocken i valfri färg!
Att man aldrig lär sig. Efter att jag skrivit att brännaren fungerat perfekt om jag kör utan underhållsvärme så lade den naturligtvis av i förrgår (21/12) trots att körde utan underhållsvärme. Frugan klagade på att det var dåligt med varmvatten när jag kom hem. Nere i källaren möttes jag av julens glada budskap: ”Fel, Askskrapar”. Var tog den gamla hederliga ”god jul” vägen?
Nu får vi hoppas att en gång är ingen gång och att brännaren fortsätter att fungera. Installatören har semester över helgerna.
God jul på er alla (Fel, Askskrapar menar jag alltså för alla moderna människor

Fjärrvärme!
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
Japp jag är en till i kön .. Fel - Askskrapar.
Vi får se har varit i kontakt med installatören och han i sin tur med janfire där som säger att det är vanligt men dom har en lösning på det. Antar att det är 1.18 dom pratar om.
Nu idag känns det dock som att det hade varit bättre att punga ut med lite mer stålar initialt och skaffat bergvärme.
Vi får se har varit i kontakt med installatören och han i sin tur med janfire där som säger att det är vanligt men dom har en lösning på det. Antar att det är 1.18 dom pratar om.
Nu idag känns det dock som att det hade varit bättre att punga ut med lite mer stålar initialt och skaffat bergvärme.
En liten fråga: Vad händer om man inte fabriksåterställer när man flashat brännaren??Icecap skrev:Jag har många synpunkter om hur man kunde göra men det håller jag för mig själv.
En av de synpunkter jag har hört är att det faktisk fortfarande är så att en hel del av kunderna inte är speciellt tekniska så att t.ex. ge dom en CD med datablad/instruktionsbok är dödfödd. Detta kan jag fullt acceptera men jag tycker att det borde vara möjligt att lägga ut "den senaste" instruktionsbok på hemsidan.
Detta ville dock skapa en lavineffekt då folk ville kräva att få uppgraderat mjukvaran i garantiperioden för att det "säkert ville avhjälpa just detta (eller hint) problem" om det så är ett problem eller inte.
Så det är lite av en balansgång, jag har även föreslagit dom att man kunde lägga ut senaste program på hemsidan och samtidig erbjuda programmeringsinterfacen till kunder, då kan man uppdatera själv.
Detta ville å andra sidan definitivt skapa en hel del problem med att folk uppdaterar men glömmer att fabriksåterställa t.ex. Tyvärr finns det en del av "de kunniga" som kanske borde räknas till en annan kategori och som kan ställa till det helt enormt och dessa ville kosta mycket besvär, pengar och goodwill fastän det är dom själv som skapar problemen och detta är nog det sämsta man vill ha: dåligt rykte.
Janfire är ju inte just känd för att vara dålig kvalitet efter vad jag har läst på detta forum och om man då ger kunderna möjlighet för att ställa till det rejält kan det kosta oerhört mycket, hur ska man fakturera om en kund uppdaterar och glömmer att fabriksåterställa? Kostnaden är att en servicetekniker kommer, trycker på ett par knappar och kollar att allt är OK. Om detta är inom garantitiden, vem ska man då fakturera?
Kunden? "Men det är ju ER mjukvara och inom garantitiden så JAG betalar då INTE!!!"
Återförsäljaren? "Men hallå?? Det är KUNDEN som har klantat sig, det betalar inte JAG!!!"
Kvar är då Janfire.....
Eller en kund glömmer att skriva ner alla inställningarna som kommer att raderas, lägger in den nya mjukvara, fabriksåterställer.... och ska sedan betala för en ny intrimning. Vem ska då betala denna utan att gnälla?
Kunden kommer sannolikt att göra det men inte utan gnäll, ÅF skiter totalt i det och kvar är Janfire som ska lägga tid, energi och rykte till.....
Men jag hoppas att dessa problem kommer att fixas inom kort på något vis, jag har jobbat med tanke på att man kan uppgradera mjukvaran utan att förlora justeringen men vissa parameter har jag varit tvungen att flytta lite på då och då vilket kan skapa problem.
Så att ge för mycket möjligheter är farligt, att ge för lite information kan bli ett problem också.
Jag kan dock säga att det har hänt mer än en gång att jag har läst här om någon som hade ett problem och jag samma dag eller dagen efter har min kontakt i luren som har/önskar en lösning på samma problem om det nu är mjukvarurelaterat så jag upplever att Janfire tar klagomål/problem på djupt allvar.
Det beror faktisk på från vilken version till vilken version. Jag har försökt att låta alla parameter ligga samma ställe i minnet men jag har ibland varit tvungen att flytta dom av "logik-skäl".
Rent programmeringsmässigt är programmet som styr brännaren på ca: 6800 rader och för att hålla överblick och struktur i programmet är det vissa variabler som jag flyttar ihop. Under utvecklingens gång har det blivit lagt till parametra och dessa har jag ibland lagt i en predefinierat block som då ändrar storlek vilket får minnesadresserna att ändras.
Det som händer kan alltså bli att vissa variabler som laddas ner från EEPROM vid uppstart blir fel, eller rättare: rätt värde står kvar fast på fel plats.
Detta medför att om man har ändrade värden ska man notera dessa innan man flasher om, sedan köra en återställning varpå man matar in de rätta värden.
Rent programmeringsmässigt är programmet som styr brännaren på ca: 6800 rader och för att hålla överblick och struktur i programmet är det vissa variabler som jag flyttar ihop. Under utvecklingens gång har det blivit lagt till parametra och dessa har jag ibland lagt i en predefinierat block som då ändrar storlek vilket får minnesadresserna att ändras.
Det som händer kan alltså bli att vissa variabler som laddas ner från EEPROM vid uppstart blir fel, eller rättare: rätt värde står kvar fast på fel plats.
Detta medför att om man har ändrade värden ska man notera dessa innan man flasher om, sedan köra en återställning varpå man matar in de rätta värden.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!