I somras fick vi en störtskur, 80 mm regn på en timme. (Det var mycket regn kan jag berätta). I stort sett alla grannarna brottades med vatten i källaren. Och vattnet var inte rent, utan det var spillvattnet (avloppsvattnet) som trycktes in i källarna. Själv klarade jag mig eftersom jag bor lite högre än alla de andra (jag hjälpte naturligtvis mina grannar

MEN, så efter ett tag märkte jag att det inte stod rätt till bland pelletsen i pannrummet. (Jag hade nyss lagt in 2700 kg vestmarkapellets). Upptäckte att några säckar var sönder och pelletsen hade runnit ut, kunde också ganska snart konstatera att det fanns rått-skit bland säckarna.

Murade igen sprickan, dammsög och torkade golvet i pannrummet och ”gud ske lov”, det verkade som råttan (jag har nu bestämt mig för att det bara var en) försvunnit.
I veckan upptäckte jag, nu när jag börjat komma ned i högen av säckar, att det fanns flera säckar med hål i.

Tror att det hjälpte mig att det var vestmarkapellets, eftersom den är så hård och fukttålig. Det var inte så mycket smulad pellets trots råttans framfart. (Tur att pannrumsdörren var stängd).
Tja, det här inlägget tillhör nog kategorin onödigt vetande, men vad sjutton, alltid kan det glädja någon, så det bjuder jag på.

/ Lasse