Jag nämde att problemet inte skulle vara löst o då sa killen hos janfire på nolia att "är det den där tronic som skriver på nättet som sagt de"Tronci skrev:Problemet är inte löst - nya lågriktaren minskar men eliminerar ej pellets som hoppar ur koppen...
Har kört med det "nya" plåten i nästan 2 månader och har fortfarande samma problem med pellets som hoppar ur koppen.
Har ändrat olika inställningar: vikt och energivärde på uppmaning av Janfire tekniker men... samma problem.
Det är mindre antal pellets bitar som hoppar ur koppen nu än tidigare men PROBLEMET ÄR INTE LÖST.
Jag har kört NH brännarna sedan jan. 06 och har haft samma problem som Ni... ett tag trodde jag att det var bara jag som har problem och klagade med... det finns flera med samma problem
En fråga - är pannans vägar hos Er sotiga, dvs svart sot?
Det problemet har jag alltid haft med NH brännaren men inte med Flex-A brännaren. Jag tror att svarta sotet bildas pga oförbrända pellets bittar...
Ha en bra dag!
Önskar
Olyklig, ledsen ARG Janfire NH anv. som har kämpat med problem i 8 månader!!!
Jag sa att det va så men han hävdade att det skulle vara löst o du skulle nog aldrig bli nöjd vad dom än gjorde..
Tyckte de va dåligt att säga så men hörde iaf att tillverkarna/säljarna läser o följer vad som skrivs på olika forum..