Hej
Janfires anslutes till oljebrännarens termostat eller ? vilket blir differnsen 5-7° från start till stopr? man vill ju helst ha längre gångtider, går detta att justera eller måste man köpa en extra stryning från annan firma för 700:-?
Termostat janfire starttemp
Termostat janfire starttemp
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden

Janfire ansluts till pannans dubbeltermostat.
Differensen mellan till- och frånslag beror på termostaten. På vissa termostater kan detta justeras, på andra inte. Har man en panna med termostat som inte går att justera och man tycker det är för litet intervall, får man skaffa en ny termostat.
Differensen mellan till- och frånslag beror på termostaten. På vissa termostater kan detta justeras, på andra inte. Har man en panna med termostat som inte går att justera och man tycker det är för litet intervall, får man skaffa en ny termostat.
Janfire flex, TMV Alpha, eKontroll TK1A
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Skulle vilja ha ett med 10g hysteres.Har ringt nibe men dom hadde inga
Ringde sen lunileck som är leverantör till nibe men dom hadde inte heller något
och säljer helst inte till privatkund. Har för mig att någon på forumet hadde köpt termostat till sin combifire kan det vara likadan i min nibe
Någon som vet hur det ligger till eller kan tipsa om vart jag får tag i det.
Hälsn.Gustav

Hälsn.Gustav
Jan-fire i pelluxpanna
Kolla på denna tråd:http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... =termostat
Det kanske går att använda någon av dessa
Det kanske går att använda någon av dessa

Föredetting med Biona(såld) i en Diom DTU25(skrotad) Fjärrvärme nu
Framtidens datorer kommer knappast att väga mer än ett och ett halvt ton. -- Popular Mechanics, 1949
Framtidens datorer kommer knappast att väga mer än ett och ett halvt ton. -- Popular Mechanics, 1949