Nja, de har väl inte direkt något bra gränssnitt för det, men jag kollade lite på den igår och det verkar kunna lösa sig med ett seriellt haxx.
Kanske tom funkar att förfina styrningen till pannan....då den i dagsläget verkar lite grov och alldeles för fördefinierad
106000:- för anläggningen o skorsten va väl inte så illa..
Sen om du bygger ett bulkföråd själv av golvspånskiva så kommer du att ha en kanon anläggning för 110-112000:-..
Har du gratis ved till spisen o är flitig att elda där så kommer du att ha tjänat in anläggningen på ca 5år.. (jämfört med 4 m3 olja)
De är då de blir riktigt fränt..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Ska bara skissa på ett bra spånavskiljarsystem, så man slipper få ner så mycket i förrådet.
Jag har fått en känsla av att Econom pannan är tämligen okänslig för finfraktioner. Stämmer inte detta?
Har ni som kört pannan nu någon erfarenhet kring detta?
Hälsningar
Birger
Econom spekulant
Den klara spån utan problem. Har kastat en drygt handfull med spån från pellets som hade blivit blöta in i veckoförrodet. Den klumpen har förmodligen hammnat i pannan ganska "koncentrerad" -ingen problem. Funderade närmast på att blanda in lite sågspån i pelletsen.... .
Lyfter denn gamla tråd som känns aktuell ändå. Hoppas att inte svaren finns redan någon annanstans. Tacksam om hjälp att hitta i så fall
bamyl skrev:
Pratade med Ecotec-teknikerna precis...och de hade tydligen konstruerat en billig acctank-laddomat som kopplas direkt till pannans [Econmens] PLC och kan på ett avancerat sätt styra laddningen med full automatik den vägen.
(alltså inte bara till/från med cirkpump som orginal)
Skall ringa till dem igen och se hur det går med den lösningen.
/Bamyl
Hur blev denna lösningen?
Jag kommer att logga med ett seriellt->USB-gränssnitt som sitter på en 68000-proccessor-krets jag använde till PLC-styrningen av hissar i skolan för 100 år sedan
Denna kommer i sin tur vara kopplad till PHP ? eller något bra web-gränssnitt.
Jag kan återkomma med kopplingsschema och sådant i höst när jag skall sniffa flussmedel igen