EL. kontra On/Off

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Älghår
Entusiast!
Kontakt:

EL. kontra On/Off

Inlägg av Älghår »

Vare sig man vill tro på det eller ej, så närmar sig sommaren med stormsteg, snart april och då är det inte långt till maj ;) .. Min fundering är, vilket alternativ som är bäst, då temperaturen stiger så pass mycket att man kan slå av elementen, så funderar jag på vilket alternativ som är mest ekonomiskt..

1. Köra endast med el under sommarmånaderna
2. Köpa nya programvaran och köra on/off - styrning (är jag den enda som inte gjort det?)
3. Köra glödunderhåll hela sommarhalvåret
4. Värma vatten på spisen och skaffa handpumpsdusch :wink: :wink:
Biomatic 20+
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Helt klart nya prog.varan med on/off på sommaren. :wink:

Underhållsglöd så sotar pannan ganska mycket..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Pelljans
Späd planta

Inlägg av Pelljans »

Funderar på hur man ska ställa om för att köra på on/off, tänker närmast på difftemp osv och inte hur on/off läget aktiveras. Ni som kör så, vad ändrar ni på för inställningar?
Biomatic 20+ och veckoförråd MAFA
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Pelljans skrev:Funderar på hur man ska ställa om för att köra på on/off, tänker närmast på difftemp osv och inte hur on/off läget aktiveras. Ni som kör så, vad ändrar ni på för inställningar?
Håll in båda pil knapparna samtidigt några sek. sen blädrar du med höger pil tills de står effekt där väjer du 5 med +knappen.. Sen går du in i effektmenyn där du väljer on/off med att stänga av underhållsglöden o tankdiff har du sist i meny gruppen (tror det står tempdiff off). Då väljer du bara t.ex 20 grader då startar brännaren när tempen är 20 g under inställt värde..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar