Hej på er.....
Ska installera vikingen på måndagkväll.
Min röris som ska hjälpa mej har bara installerat pellex förut, är det någon som vet om det är stor skillnad att installera en viking och en pellex?
Ä det något jag bör tänka på innan installationen?
Installation?
Installation?
ctc 1200fam 2004, viking bio hemgjort förråd
Norsk pellets Kåk från -53 på 75m + källare.
Norsk pellets Kåk från -53 på 75m + källare.
Själv har jag vikingbio och min vän har pellx. inte stor skillnad att installerad. lika enkel att installera bägge. Förutom att justera var pellx lite hopplös i början att få bra förbränning. Medan min vikingbio var klar och fint efter installerad på kort tid. Skillnad är att min är nyare panna och hans pannan är stenålder.
Hoppas att din röris klarar sig säker bra och han inte behöver kärva mycket tid för justering.
Låt inte justering förrän först prova och se vad som är värde och om det behöver justera. Eftersom Värmebaronen har färdig installander både brännare och skruven tillsammans.
Även hoppas att röris vet hur det starta i början när man ska värda. sen när allt bli bra efter värdering och du ska ha på modulerande och normalläge. samt se till där det står på plastskruv eller plåtskruv vad du få skruven. Skruven skall du ha omkring 43º vinkel.
Gör du inte har glömt motdragslucka, viktigt.
Min brännare gjorde av röris som har gått utbildat utav Värmebaronen och min pellets har inte haft problem över ett år nu. Men imorgon vet man aldrig. Förutom i början hade jag en problem här du kan läsa http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... t=funktion
Om den händer så fråga oss erfaren eller kontakta Värmebaronen direkt så har du mer direkt hjälp än röris.
Hoppas att din röris klarar sig säker bra och han inte behöver kärva mycket tid för justering.

Låt inte justering förrän först prova och se vad som är värde och om det behöver justera. Eftersom Värmebaronen har färdig installander både brännare och skruven tillsammans.
Även hoppas att röris vet hur det starta i början när man ska värda. sen när allt bli bra efter värdering och du ska ha på modulerande och normalläge. samt se till där det står på plastskruv eller plåtskruv vad du få skruven. Skruven skall du ha omkring 43º vinkel.
Gör du inte har glömt motdragslucka, viktigt.
Min brännare gjorde av röris som har gått utbildat utav Värmebaronen och min pellets har inte haft problem över ett år nu. Men imorgon vet man aldrig. Förutom i början hade jag en problem här du kan läsa http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... t=funktion
Om den händer så fråga oss erfaren eller kontakta Värmebaronen direkt så har du mer direkt hjälp än röris.

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star