Brännaren stendöd

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Foppa
Frö

Brännaren stendöd

Inlägg av Foppa »

Efter många turer och mycket funderande så går min brännare igen, hade tänkt dela med mig av mina erfarenheter. Det började med att jag kom hem efter jobbet och hade 12 grader inne, givetvis hade brännaren stannat så jag gick ner för att starta om den men den var stendöd trodde först att panntermostaten gått sönder så brännaren blev strömlös (Den får sin matning från denna) men icke, typiskt bara två månader efter att garantin gått ut så börjar den krångla. Så det blev till att konsultera installatören som snabbt förklarade att han inte hade tid att komma förrens om två veckor, tyckte att det verkade som lång tid så jag frågade vad han trodde problemet var och han sa att kretskortet troligen gått sönder och han hade ett som jag fick hämta samma kväll för att prova(mycket enkelt att byta själv) men det funkade inte heller. Ringde nästa dag efter jobbet men då hade han inte ens tid att prata med mig sa att jag fick ringa dagen därpå istället, nu blev jag sur vilken service...ringde Skellefteås installatör i stället och han förklarade att man skulle dra om en kabel om man bytte till ett nyare kort så jag provade detta, ingen skillnad, så efter att ha kopplat förbi alla säkerhetsbrytare och mätat upp alla komponenter och ännu mer konsultation så var enda förklaringen att även det nya kretskortet var trasigt. Joel på Ske-kraft lovade att snabbt skicka ett nytt utan kostnad och jag satte dit detta men det funkade fortfarande inte....djup suck...men skam den som ger sig, snabbt in till Umeå för att hämta ännu ett kort, tog en fläkt också i ren desperation och monterade på fredags kvällen (den stannade på måndagen) och plötsligt händer det som dom säger på reklamen den GÅR. Fick ägna nästkommnde vecka med att återlämna det grejor som inte funkar och det som jag inte behövde. Stort tack till Ske-kraft för att jag inte behövde betala någon del och proffsig rådgivning.
Nu får nog vad som helst gå sönder i brännaren i framtiden så fixar jag det själv, inte så svårt faktiskt.

Ps han som installerade brännaren (som inte ens hade tid att prata med mig) är numera avpolleterad som auktoriserad service man (för många klago mål???)
Abso pk12 + Janfire flex A
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Huga...sicken pärs! Och sedan i denna sommarhetta... ;-)

Glad för att det nu rullar för dig.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Micke_N
Gallringsobjekt

Inlägg av Micke_N »

Där ser man att "själv är bäste dräng" gäller ibland. Ruskigt illa av den numera fd installatören att inte ens snacka med dig. :evil:
Janfire flex-a årsm 2005 i Effecta 220 from 2011 135kvadrat i 1,5plan med källare. Sjpallförråd på 750l
Skriv svar