Lucka till CTC-total

Skriv svar
Jonnyw
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 21:05
Ort: Skövde

Lucka till CTC-total

Inlägg av Jonnyw »

Var får man tag på den nedre ( där oljebrännren sitter ) lucka till en CTC-total ?
Jag har ju modifierat min så att min pelletsbrännare passar där ,men jag skulle vilja testa att ha en lucka med en 5 cm förlängning på för att flytta ut brännaren lite.
Vill ju inte skära i min nuvarande.
Tacksam för svar. kanske till och med finns det nån här som har en över?

Maila gärna mig direkt jonnyw@telia.com
CTC Total -84 / BioNordic Viking B16
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Re: Lucka till CTC-total

Inlägg av notti »

Jonnyw skrev:Var får man tag på den nedre ( där oljebrännren sitter ) lucka till en CTC-total ?
Jag har ju modifierat min så att min pelletsbrännare passar där ,men jag skulle vilja testa att ha en lucka med en 5 cm förlängning på för att flytta ut brännaren lite.
Vill ju inte skära i min nuvarande.
Tacksam för svar. kanske till och med finns det nån här som har en över?

Maila gärna mig direkt jonnyw@telia.com
Kanske till hjälp om du läser det jag skrivit här http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... ght=flytta ..och här http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=1537&start=0
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Jonnyw
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 21:05
Ort: Skövde

Inlägg av Jonnyw »

Mycket läsvärt där men jag vill ha tag på en lucka ...som jag kan modifiera lite, finns det nån som vet var man kan få tag på en?
CTC Total -84 / BioNordic Viking B16
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Ja men är det inte bara att flytta ut brännaren på den befintliga luckan ..kan ju inte vara så svårt att återställa till urspung om man inte gillar sina idér ..sitter inte brännaren med bult eller mutter ?
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Jonnyw
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 21:05
Ort: Skövde

Inlägg av Jonnyw »

Nä, min brännare sitter fast med "hakar" i en monteringsplåt som är svetsad i min lucka, tanken är ju att skaffa en lucka till ( och en extra monteringsplåt) och exprimentera med den ,ska jag ändra den som jag har får jag ju skära loss monteringsplåten....
CTC Total -84 / BioNordic Viking B16
Jocke.t
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 18 okt, 2005 16:21

Inlägg av Jocke.t »

Jag fick beställa en ny lucka från CTC när jag installerade min Viking Bio
det var inga problem att få tag på en lucka till en lite äldre panna.
Har även en distans för att få ut brännaren lite från pannan.

Mvh
//Jocke
/Jocke

CTC 2200 Trio -97 Viking Bio -05
Jonnyw
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 21:05
Ort: Skövde

Inlägg av Jonnyw »

vad fick du betala för en lucka ?
CTC Total -84 / BioNordic Viking B16
apersson850
Pannrumstomte!
Inlägg: 1006
Blev medlem: tis 03 jan, 2006 13:14
Ort: Traryd

Inlägg av apersson850 »

Finns det någonstans där man kan se hur den ser ut? Jag har inte hunnit slänga diverse skräp från min panninstallation (eller egentligen är det så att jag bara har sommardäck på min släpkärra, och det har inte varit före för det ännu), så jag har luckorna till min CTC 266B kvar här ännu. Men jag vet inte om de passar.

Oljebrännarluckan till min CTC satt fast med fyra muttrar på pinnbultar, som stack ut från en upphängning som i sin tur satt på två gångjärn. Ville man kunde man lossa vid bara ena sidan och öppna luckan som en dörr, utan att lossa den helt, alltså.
Anders. Värmer med sol, ved och (helst inte) el.
Jocke.t
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 18 okt, 2005 16:21

Inlägg av Jocke.t »

Måste kolla upp det där vad luckan kostade, kommer inte ihåg det.
Återkommer ASAP.

//Jocke
/Jocke

CTC 2200 Trio -97 Viking Bio -05
Jocke.t
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 18 okt, 2005 16:21

Inlägg av Jocke.t »

apersson850 skrev:Finns det någonstans där man kan se hur den ser ut? Jag har inte hunnit slänga diverse skräp från min panninstallation (eller egentligen är det så att jag bara har sommardäck på min släpkärra, och det har inte varit före för det ännu), så jag har luckorna till min CTC 266B kvar här ännu. Men jag vet inte om de passar.

Oljebrännarluckan till min CTC satt fast med fyra muttrar på pinnbultar, som stack ut från en upphängning som i sin tur satt på två gångjärn. Ville man kunde man lossa vid bara ena sidan och öppna luckan som en dörr, utan att lossa den helt, alltså.
Den lucka jag har ser likadan ut dom oljeluckan, bara att hålet i luckan är mindre, det var därför jag fick beställa en ny. Men min brännare hänger på gångjärnen så det är väldigt smidigt att bara svänga undan brännaren när man askar ur.

//Jocke
/Jocke

CTC 2200 Trio -97 Viking Bio -05
Skriv svar