Hej på er,
Jag har precis fått reda på att jag inte kan få tag i nån elpatron till min Parca 3000.
Jag kör för tillfället enbart på pellets utan backup och det känns lite läskigt. Därför måste jag nog koppla in en acktank som jag sätter en elpatron till.
Ser att rinkabyrör har en acktank som de kallar för "Rinkabytanken".
Är det någon som har provat denna och kan komma med ett utlåtande ?
mvh Jonas
Rinkabytanken ?
Rinkabytanken ?
1 1/2 plan+källare(100+50)1939
CTC PARCA 3000,1979
PELLX P21, Gordic,2005
CBJ Autoshunt,2005
Draglucka KW012
MAFA mini (300l)
CTC PARCA 3000,1979
PELLX P21, Gordic,2005
CBJ Autoshunt,2005
Draglucka KW012
MAFA mini (300l)
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Rinkabytanken ?
Tycker du ska kolla efter en som ä bättre isolerad..belzebub skrev:Hej på er,
Jag har precis fått reda på att jag inte kan få tag i nån elpatron till min Parca 3000.
Jag kör för tillfället enbart på pellets utan backup och det känns lite läskigt. Därför måste jag nog koppla in en acktank som jag sätter en elpatron till.
Ser att rinkabyrör har en acktank som de kallar för "Rinkabytanken".
Är det någon som har provat denna och kan komma med ett utlåtande ?
mvh Jonas
Minst 90 mm pur el isolera själv med min 200 mm mineralull på sidorna o 300 mm i topp.. Rinkabytanken har bara 60 mm mineralull vilket är aom 30 mm pur.. Jag har en borö med 60 mm mineralull o den läcker värme som f-n ca 11-12 kWh/ dygn mot en bra som har ca 3-4 kWh/dygn..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Jag har kört i två och ett halvt år nu utan någon elbackup eftersom det inte går att montera elpatroner i min gamla panna. Skulle den lägga av när det är kallt får man väl åka till jula och köpa några billiga elkonvektorer.
Det går att köpa en elkassett istället som man kopplar ihop med pannan.
Det går att köpa en elkassett istället som man kopplar ihop med pannan.
CTC Easyflex -11 med Viking Bio -03 i Älvsjö