Ja det är nog inga problem för dig - en ren investering attt konvertera från oljeeldning. För vår del är det lite värre att ekonomiskt motivera vår totala VVS-investering på drygt 140 tkr eftersom vi redan tidigare eldat med kökspanna, dock utan ackumulering (ny kökspanna, ny acktank med solslingor, golvvärme och radiatoror i tillbyggnad, utegivare och två shuntgrupperm, solvärme och en del annat pyssel som nya termostater på gamla radiatorer). Jag ser det dock som en investering i huset som helhet. Det gamla systemet är obekvämt och kräver stödvärme med elpatron när vi nte är hemma och eldar.Hela kalaset betalt på fem år eller så.
Att bygga till våra 2x24 kvm, varav övervåningen under lågt snedtak, blev minst en tredjedel dyrare än vad jag först planerat. Kvadratmeterpriset på totalkostnaden drar iväg uppåt 15000 (och då räknar jag hela ytan trots snedtaket). Men å andra sidan hade jag inte tänkt på att både VVS/värme och eldragningar berör hela huset...
Summa summarum kan jag nog inte räkna hem ex solvärmen inom rimlig tid. Men jag VILL ha solvärme, inte minst av bekvämlighet för att slippa elda inne i köket sommartid (elvärmt vatten vill jag också slippa).