Nu vet jag precis hur "jobbigt"

Det var ingen kritik, bara ett konstaterande. Bilder tagna väldigt nära, som "kika in i pannan" och "snekanalen" säger inte så mycket för den oinvigde. Man kan inte avgöra vilket håll de är tagna på, när man inte ser pannan runtomkring.Joachim A skrev:Nej den sticker bara in 34cmAllan skrev:Brännaren ser ut som om den skulle sticka in en halv meter i pannan, men så lång är den väl inte?
Vilka bilder då?Allan skrev:Fast vissa interiörbilder begriper man inte, när man inte har pannan framför sig
Nu är ju janfire nh siffrorna med automatiska spaksotningen o nh brännaren så i pannan är det bara väggarna i eldstaden/förbränningsrummet som man behöver/går att rengöra.. Spiralerna/fjädrarna i tuberna tar man aldrig ur sa janfire folket på nolia.. Sotaren ska inte heller ta ur dessa o sota pannan manuellt..Fishermansfriend skrev:
Rent funktionsmässigt skulle pannan kanske kunna gå minst ett halvår utan sotning (vilket janfire skryter med i sin NH anläggning![]()
![]()
).
// Fishermansfriend.
Är det inte risk att den "ärgar" bort lite väl snabbt. Är inte rökgaserna "sura"?Fishermansfriend skrev: På toppen kommer det ju självklart finnas en huv, ev i koppar....
Låter intressant, låt oss få se "anläggningen" på bild när det är färdigt.Fishermansfriend skrev: Jag håller också på att göra min anläggning oberoende av ström....
dvs ifall det skulle bli strömavbrott så vill jag att huset skall vara varmt i minst 10 dygn...
Och för er som är intresserade...
Det behövs faktiskt inte så mycket....
Man behöver ett bra batteri på ca 100A (12v) 850kr - 1400kr (köper du ett likadant som sitter i din bil kan du låta bilen ladda batteriet)
// Fishermansfriend.
Jodå ja vet att de kan skilja på teori o praktik..Fishermansfriend skrev:
Det är ju så med teori o praktik... du vet hand i hand....ha,ha.
Men det är ju bra att de i alla fall försöker...
Och de rekomenderar att man överlåter uraskningen till sotaren också...![]()
// Fishermansfriend.